Gençlik ve Spor Bakanlığı Yayınları - page 48

46
kaynaşmaktadır, portrelerin, esef etme, aykırı düşe-
rim sulhçülüğüne, devlet yönetimi…gibi kelime ve
söyleyişler Akif İnan şiirinde ritmi ve koroyu boz-
mak şöyle dursun daha bir sağlamlaştırıp canlılık
veriyor.
AKİF İNAN’IN ‘TENHA SÖZLER’İ
Yaşadığı sürece bu dünyada şairin sözü bitmez. Şiir
şairce bir konuşma biçimidir. Şair ölüm üzere sus-
tuğu zaman bile konuşur. Çünkü kendisi hayatta
olmasa da yazdıklarında yaşar. Akif İnan’ın ikinci
ve sonuncu şiir kitabını da böyle değerlendirmek
lazımdır. Şair münzevi kişiliği içinde kendini yer-
yüzünde kapladığı alan kadar bir dünyaya sığdırır.
Ayaklarını uzatsa hayatın köhnemiş duvarları yıkı-
lacakmış gibi olur. Onun için şair tenhalarda gezdi-
rir kendini. Daha önce fırsat bulup da söylenemeyen
sözlerle tenhalarda buluşur. Dünyanın en tenha hâli
şairin bu dünyadan hicret ettiği andır.
“Tenha Sözler”
kitabında tarz-ı kadim üzere şiire göz
kırpan tek şiir, kitabın ilk sayfasında yer alan
‘Yürek
Gazeli’
. Bir önceki kitaptaki şiirlerle aynı ses ve söy-
leyişe sahip olmakla birlikte
‘Tenha Sözler’
de şiirlerin
öznesi daha bir soyut ve mistik özne. ‘
Hu
’ şiirinde
açıkça görüldüğü gibi ‘sen’ gizli olmayan bir özne-
yi imlemektedir: O.
“Adınla girmesem güne, geceye/ bu
gökyüzü her an kurşunlar beni.”
dizesinde işaret edi-
len özne kutsalla ilişkili bir öznedir. ‘Gökyüzünün
kurşunlaması’ bela sağanağı ile imtihan olmaktır.
İster naat, ister münacaat diyelim, isterse dünyevi
bir kalp çarpıntısı olsun ne farkeder ki? Kalp kalbe
1...,38,39,40,41,42,43,44,45,46,47 49,50,51,52,53,54,55,56,57,58,...172
Powered by FlippingBook