33
risi başındaki şapkayı avcunun içinde buruşturur-
ken bazıları da nasrânîlere benzetilmeleri üzerinde
konuşmaktadırlar. Burada,
Gül Yetiştiren Adam
’ın
evinden ilk çıkışında gittiği yerin cami olduğuna
ve insanlarla orada temasa geçtiğine, onlara içine
düşürüldükleri çelişkiyi anlatarak söze başladığına
dikkati çekip caminin müslümanlar için taşıdığı an-
lamı vurgulayalım.
Gül Yetiştiren Adam
’ın hikâyesi burada biter.
Akıbetini bir gazete haberinden öğreniriz. Onu tu-
tuklamışlardır. Halkı ayaklanmaya kışkırttığı iddia-
sıyla… Akılcılık esasına dayanan maddeci düşünce-
nin kendi mantık düzlemi içinde ona bulduğu isim
‘deli’dir. Bu mantık dizgesi içinde koyabilecekleri bir
yer yoktur
Gül Yetiştiren Adam
’ın eylemini. Böyle bir
imaj uyandırılmak istenmektedir insanımızın kafa-
sında. Böylece, bir propaganda vasıtası olan gazete
kanalıyla
Gül Yetiştiren Adam
’ın şahsı kullanılarak
onun dünya görüşünden soyutlanmak istenmekte-
dir toplum.
23
III.
Elli yıllık şehir hayatında üç nesil ele alınır. Bu üç
nesil, Batılılaşmada kendi içinde kademe kademe
bir farklılık gösterir:
-
Gül Yetiştiren Adam
’a en yakın olan neslin yaşı, 45-
60 arası olarak düşünülebilir.
- Orta nesil. 30-45 yaşları arasındakiler diyebiliriz.
- Yeni yetmeler. Yaşları 15-25 arası olanlar.
23 Âlim aman; a.g.y.