25
Batılılaşma sürecini tamamlamış olanlar.
Sitare
ile onun üç aşağı beş yukarı etki alanında tut-
tuğu, renkli kişiliğinin cezbe dairesinde bulunanlar.
-Biraz da teknikle beraber gelen Batılı hayat düzeni-
nin hayranı olanlar.
Gül Yetiştiren Adam
’ın şehrindeki genç nesil bu gru-
bu meydana getirir.
Müslüman Kesim
Bir sabah namazında camide toplanmış olarak me-
tinde anlatılan cemaat. Bu cemaatin içinde de iki çe-
şit insan vardır:
-İnancıyla bütünleşmiş müslüman.
Bu,
Gül Yetiştiren Adam
’ın kendisidir.
‘Gavurlaşma’ ya temelde karşı olup da meydana
gelen değişmelerin ‘ilkin özle ilgili bir olay olduğu-
nu düşünen’ fakat zamanla kanıksayarak ‘her yeni-
liği doğal bir olay hâlinde görmeye başlayan, artık
bunların bütünüyle biçimsel olduğu kanısını taşı-
yanlar.’ Bunlar, sabah namazını cemaatle kılacak ka-
dar müslüman, başlarına fötr şapka geçirecek kadar
genel Batılılaşma havasının etkisindedirler.
Rasim Özdenören’in, konum olarak iki farklı düz-
lemde yaşayan
Sitare
ile
Gül YetiştirenAdam
’ın, metin
içinde biribiriyle kesişmeyen -metnin sonuna doğru
anlatılan parktaki gazete okuma sahnesi hariç- hikâ-
yelerini iç içe sunması, yukarıdaki tablo içinde dü-
şünülünce anlamlı bir bütünlük oluşturmaktadır.