Gençlik ve Spor Bakanlığı - page 156

151
KAMP LİDERLİĞİ
1. Hedeflerin açık seçik ortaya konulmasında ve iş birliğini geliştirmek için
daha iyi yolların belirlenmesinde grubuna yardımcı olan bir lider, aslında
grubun daha etkili ve verimli hâle gelmesine imkân sağlamış olur.
2. Grup üyelerinin uygun davranışlar sergilemesi için yol gösteren bir lider,
grubuna destek vermiş olur.
3. Grubun ihtiyaç duyduğu kaynakları (fikirler, erzak, araç-gereç vb.) sağlayan
bir lider, grubun performansına katkı sağlamış olur.
4. Her grup, amaç ve hedeflere yönelik nasıl bir performans sergilendiğini bilmek
isteyecektir. Bunun için iletişim teknikleri ve geri bildirim mekanizmalarını
geliştirme ve kullanma konusunda grubuna yardımcı olan grup lideri, grubun
performans ve verimine katkı sağlamış olur.
Grup gelişimi ile ilgili diğer bir husus ise takım oluşumudur. Takım oluşturmak
grup gelişimi için çok önemli bir hamledir. Kişisel oyunlar ve güven egzersizlerinin
kullanımı ile ilgili bilgiye bu kitabın ilerleyen bölümlerinde daha geniş yer
verilecektir. Etkili iletişim başarılı liderliğin olmazsa olmazlarındandır ve bu konu
bir sonraki bölümde ele alınacaktır.
Kamp Liderliğini Geliştirmek
Bu bölümün büyük bir kısmında liderlik tipleri ile grup dinamiklerine değindik.
Kamp liderleri kampçıların lider olarak yetişmelerini kolaylaştıracak özel yol ve
yöntemleri de düşünmelidir. Eğer demokratik bir liderseniz ve kampçılarınıza karar
vermede inisiyatif tanıyorsanız, o zaman söz konusu olan bu fırsatları da onlara
sunuyorsunuz demektir. Ancak çoğu kamp lideri, kampçıların liderlik vasıflarını
geliştirmeleri ve gösterebilmeleri için onlara daha fazla fırsatlar sunarak daha iyi
işler başarabilir. Kampçılar liderlik eğitimlerinde çoğu zaman birer lider ortağı ya
da kaynağı olmaktan ziyade, birer araç ya da öğrenci konumunda kalırlar (Thurber,
2009).
Thurber (2009), ACA’nın araştırmasına dayanarak kamp liderliğini en üst düzeye
nasıl çıkarılabileceğinin yollarını şöyle tanımlıyor:
Seçim – kampçılar muhtemel etkinlikler menüsünden seçim yaparlar.
Planlama – kampçılar yeni faaliyet ve organizasyonların tasarım ve
planlamasını yaparlar.
Rehberlik – kampçılar etkinliklerde diğer kampçılar için rol model
oluştururlar.
Başkanlık – kampçılar, program ve tartışmalar dahil olmak üzere, bazı
etkinlikleri yönetirler.
Yönetim – kampçılar kuralların belirlenmesi ve kural ihlallerinde ne
yapılması gerektiğine ilişkin kararları kendileri alırlar.
Değerlendirme – kampçılar programın değerlendirilmesine yardımcı olurlar
(örn. odak grupları, anket hazırlama).
Vizyon oluşturma – kampçılar kampın misyonu, vizyonu ve değerleri ile
ilgili tartışmalara katkıda bulunurlar.
Bazen çeşitli engeller kamp liderliğinin gelişimini önler. Bu engellerin bilincinde
1...,146,147,148,149,150,151,152,153,154,155 157,158,159,160,161,162,163,164,165,166,...374
Powered by FlippingBook