157
KAMP LİDERLİĞİ
Sosyal Grup Görüşmesi Üzerinden Rehberlik
Kamptaki çocuklarla bir ortamda olmanız aslında sizin açınızdan bir rehberlik zemini
oluşturur. Burada söylenen her söz veya yapılan her davranış, el-kol hareketleri,
mimikler ya da yüz ifadeleri onlar için bir rol oluşturur ve onları düşündüğünüzden
çok daha fazla etkileyebilirsiniz. Grupla olan temas, size onları daha iyi tanıma
fırsatı sağlar ve aynı zamanda da onları etkileyebilme imkânı verir. Cana yakın ve
zeki bir kamp lideri, aynı zamanda kampçılara daha isabetli seçim yapma adına
onlara çok fazla yardımcı olabilir. Fakat bu onların her sorununu halledebileceğiniz
anlamını taşımaz dolayısıyla rehberlik ve yardım hususunda daha tecrübeli olan
kişilerle irtibata geçmeyi ihmal etmeyin.
Kampçılarla kurduğunuz ilişki aslında, gruptaki her bir bireye aynı düzeyde ilgi ve
sevgi gösterme ve onları oldukları gibi kabul etme görüşüne dayanmalıdır. Sürekli
bir şekilde kampçıları daha iyi anlama, kişiliklerini gözden geçirme, başkalarıyla
olan diyaloglarını inceleme ve sorunlarını öğrenme gayretinde olmalısınız. Bununla
beraber onların kendi duygularını ve fikirlerini fark etmeleri sağlamalısınız ve bunu
anlamalarına yardımcı olmalısınız. Sürekli bir kontak ve etkileşimle, her birinin
bir diğerinden daha farklı özelliklere sahip olduklarını görmeli ve onları benzersiz
bir birey olarak kabul etmelisiniz. Bütün kampçıların duygu ve düşüncelerinin
farklılığına saygı duymalısınız ve bunun böyle olduğu gerçeğinin de gayet doğal
olduğunu unutmamalısınız.
Birçok iletişimkanalıyla kampçılarınızı daha iyi tanıma olanakları yakalayabilirsiniz.
Herkes bir tartışma grubunun bir parçası olmayı sever, kampçılar da bunun dışında
değildirler. Grup görüşmeleri, kamptaki rehberlik hizmetinin önemli bir bölümü
olarak görülmelidir, zira fikirlerin ve düşüncelerin paylaşımı kampçıların bireysel
gelişimi yönünden çok büyük bir önem arz eder.
Doğal olarak oluşan anlık tartışmalarla beraber, size bağlı olarak ya da kampçıların
talepleri yönünde planlı tartışmalar da organize edilebilir. Farklı zaman dilimlerinde
rastgele bir konu belirlenir ve böylece anlık bir tartışma atmosferi oluşturabilirsiniz.
Bu tip tartışmaların yağışlı havalarda, öğle aralarında, herhangi bir etkinliğin
başlamasını beklerken ya da yatmadan biraz önce veya kamp dışı gezilere gitmek
için beklerken yapılması gayet yararlıdır. Kampta rahat ve samimi ortamlar her
zaman için bulunabilir.
Genel olarak insanlar fikir alış verişinde bulunmak ya da bilgi almak için tartışmalara
katılırlar. Kampa katılacak yaştaki çocukların engin merakları, yakınlarındaki ve çok
uzaklardaki şeylerin nasıl, nerede ve niçin olduklarını öğrenme arzuları en çok göze
çarpan yönleridir. Kamptaki çocuklar okul hayatı, meslek, flört, aşk, evlilik, din,
kişisel temizlik, bakım, balıkçılık, kamp teknikleri, kopya çekme, izlenen filmler,
gündelik olaylar ve dünyada olup bitenler hakkında tartışmaktan zevk alırlar. Bu
tür tartışmalar sayesinde bilgi edinirler, ilgilerini artırırlar ve başkalarıyla daha iyi
iletişim kurup başkalarını daha iyi anlayabilirler.
Kamptaki çocukların yakın arkadaşlarından başka hiç kimseyle tartışmak
istemeyeceği konular ya da problemleri olabilir. Bu kategoriye giren konu, kişi ve
alanlar ise şöyle sıralanabilir; genel ahlaki konular, sağlık sorunları, bireysel ya da
grup davranış standartları, kamp kuralları ve gelenekleri, sigara, alkol, uyuşturucu
kullanımı ya da onları rahatsız eden diğer kamp arkadaşları gibi. Kampta kalanlar
kendi istek veya sorunlarını dile getirmekten çekinebilirler. Aynı zamanda da
yaşça kendilerinden büyük olanların ve akranlarının tepkilerinin ne olacağından
emin olmayabilirler. Bundan dolayı onların sorunlarının ve endişelerinin normal
olduğunu onlara hissettirmeniz gerekecektir. Bu husus ise daha önceki bölümde de
değindiğimiz onaylama kavramı ile ilgilidir. Bu konular grup ortamında tartışılınca,