153
KAMP LİDERLİĞİ
BÖLÜM 10
KAMP LİDERİNİN
REHBERLİK ROLÜ
Kamp hayatı boyunca kampçılarla olan günlük olağan temaslar, kamp liderlerine
kampçıları gözlemlemek için sınırsız fırsatlar sunar. Kampçıları yetişkin birer insan
gibi görerek ve onların bireysel bakımdan güçlü ve zayıf yanlarını değerlendirerek
onları daha iyi anlayabilir ve tanıyabilirsiniz. Böylece kampçıların gerçek
potansiyellerini keşfetmelerine ve kamptaki ilişkileriyle daha iyi birer insan
olmalarına yardımcı olabilirsiniz. Ancak elbette ki bu alandaki kabiliyetlerinizi
abartmamalısınız. Eğer doğru kararlar vermez ve rehberlik alanında yeterli eğitim
ve tecrübeye sahip olmazsanız, gençlere bu kritik gelişme dönemlerinde yanlış
girişimlerinizle zarar verebilirsiniz.
Kamp liderleri profesyonel lider ya da rehberler değillerdir. Bu nedenle sınırlarını
bilmeleri gerekir. Ancak yine de kamp liderleri kampçıların davranışlarını
gözlemleyebilir ve normal büyüme süreci penceresinden onları anlamaya çalışabilir.
Uygun koşullarda, kamp ortamı gençlerin ve çocukların büyüyüp gelişmesine
destek olma ve yol gösterme konusunda çok şeyler sunar.
Tüm kampçılar kampa birer birey olarak daha önceden şekillenmiş düşünce
yapılarıyla gelirler. Bu düşünce yapısı büyük ölçüde onların kampa gelmeden
önce başkaları tarafından nasıl kabul edildikleriyle bağlantılıdır. Anne ve babaları,
öğretmenleri ve arkadaşları gençleri düzensiz, tembel ya da sorun çıkaran kişiler
olarak görürlerse, gençler genellikle bu tariflerin kendileri için uygun olduğunu
düşünmeye başlayacaklar ve yeni tanıdıkları insanların da onlar hakkında aynı
şekilde düşünmelerini bekleyeceklerdir. Kendileriyle özdeşleştirdikleri bu kimlik
öylesine derine yerleşecek ki, hayatları boyunca bu kimlikle yaşamayı seçeceklerdir.
Eğer öte yandan çocuklardan övgüyle söz edilir ve kibar, içten ve yardımsever kişiler
oldukları söylenirse, kampta da bu yönde hareket etmeye devam edeceklerdir. Fakat