105
ma yolunda bir pasaport olarak görmesi bile, kendi
dünyasında, Allah’ın başka bir değişken olduğunu
kanıtlar. (Burada Leyla - Mecnun için de aynı şey
denilecektir?!) Kendi anlatımıyla
‘Nokta Nokta
’ya
olan aşkı- nın sonucu vardığı gerçektir bu değişken.
Gerek değişmeze, gerekse değişkenlere bağlılığının
altında, bilinç dışı itki, egemen olma arzusunu unut-
mamak gerek. Bu, kişiliğinin ana yapıcı öğelerinden
biridir. Aynı kişide güdülme arzusunun alttan alta
boy atması çatışmayı yaratır. Bu gütme ve güdülme
çelişkisi -ikincisi bilinçaltında korunma, sığınma iç-
güdüsü olarak anaya bağlılığı geliştirir- erkeği (in-
sanı) doğurma özelliğine sahip, içinde bulunduğu
kültür ortamında ezilen, ama yine de erkeğin sözde
‘eş’i durumundaki karşı cinstir kadın. Diyeceğim;
kadın, gütme ve güdülmenin yarattığı bir karışıklık-
tır onun için. Kendisini tahakküm altına alabilecek
bir kadın özlemi içerisindedir, anaya bağlılığı ve
kendisinden büyük kadınlarla ilişki kurma çabası
da bunu gösterir:
“O güne kadar, hep kendisinden 5-10 yaş büyük, ol-
gun ve yetişkin tiplerde mevzuunu bulabilen Genç Şair”
(
Babıâli
,
s. 170)
93
“bu, kendisinden 7-8 yaş büyük kadı-
nı, kafasından ve ruhundan kuşatmak, fethetmek hırsına
düştü”
(Babıâli, s.106)
Ancak bir yandan da kendisinde çelişik olarak
bulunan ‘ben’e bağlı, egemenliği altına alma tutkusu
sürekli gündemdedir. Ve karşılaştığı kadını, kendi
93 Necip Fazıl;
Bâbıâli,
Büyük Doğu Yayınları, İstanbul 1996.