111
rağmen yine mektupla son bir taarruza geçmeyi
dener ve şu mektubu yazar: ‘Artık siz benim için
lüzumsuz bir şeysiniz. Size erişememenin inkisarı
içinde asıl erişilmesi gerekenin kim olduğunu
dehşetle görüyorum. Siz bana ne verseniz neticede
verebilmek kudretinde olmadığınızın ihtarcısından
başka bir şey olamazsınız. Siz bana istediğimi
veremezsiniz. Siz bir hayal, bir gölge, bir benzeyiş,
bir remzden ibaretsiniz. Siz, mutlak yokluğunuz
içinde, malikiyetin mahrumluğa dönen şekliyle
karşıma mutlak varlığı, Allah’ı çıkardınız.’ (Babıâli,
s.181).
Bu veda mektubuyla,
‘Nokta Nokta’
yı, kendi
ifadesine göre, ‘kabzasına kadar ciğerine girmiş bir
bıçak gibi öz eliyle sökerek çöplüğe’ atmıştır. Fizikî
planda sonuna kadar gitmeyi (vuslatı) başaramayan
Necip Fazıl, bu kez aynı olayı soyut planda, düşünce
dünyasında sonuna kadar götürmeyi dener.
‘Odora
di femina’
yı
‘Allah arayışı’
nın ve ondanmahrumluğun
bir aracı olarak yorumlar. Kadını artık kendisine
(Allah’tan) mahrumluğunu anlatmaktan başka
bir şey olarak görmediğini ileri sürer. Bu ayrılışın
sonuyla geçirdiği ilk ‘kriz entelektüel’in başlangıcı
birbirine karışmıştır.”
96
Neslihan Hanım
Edebiyat tarihinde Necip Fazıl’ın aşklarıyla ilgili
herhangi bir ayrıntıya rastlanmaz. Eşi, Fatma
96 Rasim Özdenören;
Necip Fazıl Kısakürek, Kişiliği Üzerine Notlar
, Ma-
vera,
Necip Fazıl’a Rahmet Özel Sayı
, S. 80-81-82, Temmuz-Ağustos- Eylül
1983, s. 32-33.