98
Özellikle aynı edebî çizgide bir araya gelmiş, bir
dergi etrafında birleşmiş kalemler birbirlerinin sü-
recini daha iyi takip etme imkânı yakalarlar. Bu du-
rumAkif İnan için de geçerlidir. Çevresindeki güzel
adamlar olmamış olsa idi, şiiri şüphe yok ki şiire baş-
ladığı yerden bir adım ileri gidemezdi. Oysa onun
şiirsel deviniminde ait olduğu edebî ortamın inkâr
edilmez bir etkisi vardır. Özellikle Nuri Pakdil’in
ikaz ve tavsiyeleri çok belirleyici ve dönüştürücü ol-
muştur.
Onun yazma serüvenine ilk tesir eden çevre, çocuk-
luğunun da geçtiği, doğup büyüdüğü toprak olan
Urfa’dır. Bunlar arasında
‘BizimAnadolu’
gazetesinin
yazı işleri müdürü olan Abdülkadir Billurcu’yu, bir
süre Millî Gazete Genel Yayın Yönetmenliği de yap-
mış olan yazar Zübeyir Yetik’i, Fikir yayınları kuru-
cusu Nihat Armağan’ı, Derya gazetesi sahibi Ömer
Beyboğa’yı öncelikle anmak lazımdır. Cemal Kayar,
Ahmet Rüzgâr ve Sabri Aslan gibi isimleri Akif
İnan’ın Urfa çevresine dâhil edebiliriz. Buradaki bir-
liktelikler bu coğrafyanın kültür ve gelenekleriyle
uyumlu bir özellik arz etmekteydi. Evlerde toplanı-
lır, çiğ köfteli sıra gecelerinde sohbetler edilir, sazlar
çalınır, fasıllar geçilip, özellikle divan şairlerinden
şiirler okunurdu. Bu ortamlar aynı zamanda şairin
şifahi kültür kaynaklarıdır. Sohbetlerde yöre insanı-
nın folklorik özellikleri bir zenginlik olarak kendini
ortaya koyma imkânı buluyordu.
Urfalı şairler Nabi ve Abdi’nin gazelleri yüksek ses-
le okunurdu. Akif İnan’ın şiirinde esaslı değişim ve
dönüşüm sağlayan gerçek çevresi Urfa’da okudu-