117
dan dolayıdır. Bu üç husus sürekli olarak birbirini
etkilemektedir. Birbirlerinin sebep ve sonuçları ol-
maktadır. Bu itibarla birbirlerini doğuran, güçlendi-
ren, birbirleriyle yer değiştirerek hareketli bir yapı
oluşturan bu üç husus birbirleriyle bütünlenip tek
bir yapı oluşturarak Alâeddin Özdenören şiirindeki
şiddetin sebebidir. Özdenören şiirinin ana meselesi
de burada bir yerdedir.
Zehirli Balık
Ana mesele buralarda bir yerlerdedir dedik. Ana
mesele, Kerem’i şiirlerde aramaktır. Alâeddin
Özdenören, oğlu Kerem’in ölümünden sonra katı
bir yalnızlığın içine düşmüştür. Hayatı bir ağıta dö-
nüşmüştür. Oğlunun ölümünü, tazeliğini koruyan
bir acı olarak hayatı boyunca içinde taşımıştır. “
İçin
için yağan yağmur
” (
YGG
, 16) mısrasının başka bir an-
lamı olabilir mi? Yağmurun anlamı onda ağlamaktır.
Varlığına ağlamaktır. İkinci mısra, “
İçin için yağan
yağmur
/
Kalbime sızıyor
” (16) ağlamak anlamını ve-
riyor. Ağlamanın büyüklüğü şu mısralar üzerinde
biraz düşününce daha iyi anlaşılıyor: “
Gözlerime dü-
şen yağmur damlalarının
/
Hangi kayalıklardan aktığını
anlardın
.” (38) Dünyaya gelmiş olmanın, yaşamanın
çaresizliği var bu mısralarda.
Bence, Kerem’den sonra yarın yok olmuştur. Düşle
gerçeğin birbirine karıştığı bir hayat yaşamaya baş-
layan özne için en somut gerçeklik, yarının kaybol-
masıdır. Kerem’den sonra, yarınlardan umudu kal-
mamış bir adamdır. Beklediği barış gelmemiştir: