107
gibi bir düşünüşten doğduğunu ileri sürebiliriz. Bu
düşünüş biçimi Necip Fazıl’ın şiir algısına oldukça
yakındır. “
Eşya ve eşyanın sırrına ermek
”, “
varlığın
sırlı kapısından geçmek
” hususlarının izlenmesi du-
rumunda varacağımız şair Necip Fazıl’dır. Bu cüm-
leden olmak üzere, Özdenören’in, şiirinin ufkunu
göstermek bağlamında doğrudan atıf yaptığı tek
şair Necip Fazıl’dır:
Geçmiş günlerin güleç ırmakları
Nerde kıyınıza oturduğum günler uzun uzun (15)
Biliyorum değişen çok şey oldu akışınızda
Gül değil kan sürüklediniz
Bir zamanlar sırtınızda (16)
Nerde kıyınızı süsleyen güneşin çocukları
Aşkın ve inancın bahtsız çocukları. (18)
Adres
“Sakarya Türküsü”
dür. Adresin
“Sakarya
Türküsü”
oluşundan, Özdenören şiirindeki politik
tavra geçtiğimizde, Özdenören’in politik tavrını
bazı simgeler üzerinden dile getirmeyi tercih ettiği
görülmektedir. “
Melon şapkalı birtakım adamlar
” (28)
mısrasındaki “melon şapka” milletimizi kandıran,
sömüren bir zihniyetin simgesidir.
Güneş Donanması
’nın son şiiri olan
“Yıkandıkça
Azgınlaşan Bir Ateş Gibi”
adlı şiir doğrudan modern
şiirin kazanımlarına açılan bir şiirdir. Bu şiir, mısra
yapısı ve söyleyiş itibariyle modern şiire yöneliştir.
Bu şiirin değişik bölümlerinde Karakoç’a atıflar ya-
pılmaktadır. Fakat bu atıflarda Sezai Karakoç şiiri-
nin
asli yapısına değil, Karakoç şiirinin politik tavrı-