86
sına çıkmıştır. Filmin ilerleyen dakikalarında bunu
görmekteyiz, bu habis alışkanlığı; yani kumarı...
Kerim sattığı iplik paralarının bir kısmını ken-
dine ayırdıktan sonra kumar oynamaya gider.
Arkadaşlarıyla beraber Arabacı
Cemal’e bütün paralarını kaptırırlar. Meteliksiz bir
şekilde kumar oynadıkları mezbelelikten çıkarak
evlerine doğru giderken Arabacı Cemal’i görürler.
Kerim’in arkadaşlarından Ragıp arabacının üstüne
atlayarak arabacının kumardan kazandığı paralarını
almak ister. Tam o esnada Kerim de bıçağını çeker,
Ragıp ve arabacı yerde kavgaya devam eder. Ragıp
arabacıyı alt etmekte zorlanmıştır. Ayağa kalkınca
Kerim’i, elindeki bıçakla korkudan beti benzi atmış
bir şekilde dikilirken bulur. Bıçağı elinden alır ve
arabacıyı öldürür.
Paralarını aldıktan sonra her biri farklı bir yöne doğ-
ru giderek karanlıkta kaybolurlar.
Özdenören’in başarılı öyküsü
Çözülme;
hem top-
lumsal hem bireysel hem de ailevi açıdan birçok me-
sajı içeren, satır aralarında pedagojiye, çocuk terbi-
yesine varana değin birçok alt okumaya da açık bir
öyküdür.
Gerçek sanatçının -burada yazarın- çağının tanığı
olmasının yanı sıra toplumsal olaylara ayna tutma,
bu olayları kendi ruh ve düşünce imbiğinden ge-
çirdikten sonra okura -talipli okura- sunma gibi bir
derdi vardır. Yazar, bireysel bir meselede bile top-
lumsal olanı işleyebiliyorsa, halkı/alelade bir insanı