82
Bakaç Ali, Şehmuz’a baktıktan sonra hemen şehre
götürülmesini söyler ve evden ayrılır. Şehmuz’u at
üstünde şehre götürmek on üç, on dört yaşındaki
Kamber’e kalmıştır. Köyde/mezrada gençten kimse
kalmamıştır çünkü. Şehmuz’u atın üstüne yerleşti-
rip bağlarlar, Kamber atın yularından çeker ve yol-
culuk başlar.
Film boyunca atın, Şehmuz’un ve Kamber’in rüya-
ları iç içe geçmiştir. At uçsuz bucaksız kırlarda öz-
gürce koşmak hülyasındadır. Kamber, babasını şeh-
re yetiştirip onu iyi etmek rüyasındadır. Şehir, hiç
bilmediği yüzü ile onun için korku kaynağıdır aynı
zamanda. Hastane içi görüntülerin Şehmuz’un zih-
nine ait olduğunu düşünüyoruz. Boş bir yatağın iki
ucunda iki doktor, ellerinde iğne ile beklemektedir.
Bir çığlık gibidir bu sahne; hastanenin, doktorun
iyi edici özelliklerinin tam tersini anlatır. Aslında,
Şehmuz hastaneyi kurtuluş olarak görmemekte-
dir. Öyle anlaşılıyor ki asıl kurtuluş başka yerde...
Mesela atın üstünde sabit durması için bacakla-
rından sıkıca bağlanmıştır. Bir aralık tüm gücünü