93
tehlikesinin de, böyle bir bilinçle hareket edildiği
takdirde savuşturulabileceği beklenebilir.
Sinema, Televizyon ve Özdenören’e Dair Birkaç
Not
Rasim Özdenören,
Çarpılmışlar
adlı öykü kitabında
geçen
Arasat
adlı öyküsünün filme alınmasını isti-
yor. Bunu, yaptığımız telefon görüşmesinde söyle-
miştir. Bu başarılı öykü, yönetmenini aramaktadır.
Rasim Özdenören’in öykü yazmaya başlaması da
sinema sayesinde olmuş. Özdenören, Ali Haydar
Haksal’la yapmış olduğu söyleşide bunu şöyle an-
latır: ...
Sınıfta kala kala başımız dönmüş. Erdem’le
[Bayazıt] beraber Hukuk Fakültesindeyiz. “Erdem” de-
dim, “bu sene artık sınıfı geçeceğim. Çalışacağım ve
geçeceğim.” Erdem, “İyi olur” dedi. Fakat iki gün son-
ra, “Yahu” dedi, “bir film gelmiş, müthiş!” Ne olduğunu
sordum. “Beyaz Geceler” dedi. Ben dersime çalışacağımı
söyledim. “Derse her zaman çalışırsın” dedi. “Bu film
yarın gidiyor” dedi. Erdem’in sözüne uyduk. O filmi gör-
dük. O film benim aşağı yukarı otuz-otuz beş seneme mal
oldu. Dostoyevski’nin bir öyküsünden filme aktarılmış
“Beyaz Geceler”. Bunun filmi böyleyse, kimbilir romanı
nasıldır? Romana başladık, hâlâ okuyoruz.
Yapımcı ve yönetmenliğini Mehmet Ufuk
Kılıçaslan’ın yaptığı belgesel;
Çocukluk: Acemi
Yolculuk
ve
Gül Yetiştiren Adam: Ruhun Meseleleri
Üzerine Yoğunlaşma
adlı iki bölüm hâlinde TRT 2’de
gösterildi. TRT 2’de sunuculuğunu Savaş Barkçin’in
yaptığı ve 2009 Ekim’inden bu yana devam eden
Maveraya Yolculuk
adlı programda
kültür, sanat, der-