90
mediğine yandığına, şahit oluruz. Bir babanın, oğlu
tarafından böylesi bir kinle dolu olması oldukça il-
ginçtir.
Öyküde ayrıntıları ile okuruz bu babaya duyulan
öfkenin sebebini, filmde de kameranın dili ile ilik-
lerimize kadar yaşarız. Kerim’in, öfkesine rağmen
gizli bir saygısı vardır yine de babasına.
Film, bu ayrıntıyı vererek muhafazakâr kesimdeki
bir kabulü parçalamış oluyor: Baba kötü ise kötüdür,
birinin bunu söylemesi gerekir. Hiç kimse hatası ve
günahı ile kutsanmaz, kutsallaştırılamaz.
Film, beklemenin verdiği dayanılmaz işkenceyi bi-
tirerek arkadaşı Ragıp’ın bir handaki küçük bekâr
odasına giden Kerim’in cinayeti işlemediği hâlde
polis tarafından tutuklanması ile son bunuyor.
Babası ölmüştür. Annesi oğlunun tutuklanmasının,
kocasının ölümünün ardından akıl hastası kızıyla
bir başına kalması yüzünden çıldırır, aklını kaybe-
der.
Kişisel bir okuma ile ele aldığımız
Çözülme
filmi
1977 yılında çekilmiş: yani öykü kitabının yayım-
lanmasından dört yıl sonra. Müzikle yakın ilgisinin
olduğunu bildiğimiz M. Ragıp Karcı filmin müzik-
lerini yapmış.
Bugün VHS kaydı mevcut filmin, ama onu da bul-
mak kolay değil. TRT için çekilen bu nitelikli televiz-
yon filminin temiz bir dijital kopyasının, DVD’sinin
de yapılmasını temenni ediyoruz.