143
pürtmez, uçlara hevesi yoktur. Öyküde yenilikçi ve
arayış içinde olmuş, teknik olarak ‘imkânsızlıklar’a
dokunmuştur.
İslamcı:
İslamcıdır, fakat bu İslamcılık geleneksel,
klasik İslamcılıktan oldukça uzaktır. Türkiye’de 60-
70’li yıllarda artan bir ivmeyle yükselen İslamcılık
hareketlerinin içinde bulunmuş, özellikle dene-
meleriyle bu hareketin teorisyenleri arasında yer
almıştır.
Müslümanca Yaşamak
ve
Müslümanca
Düşünmek Üzerine Denemeler
adlı kitapları 80’li
yılların İslamcılarının el kitabı olmuştur. Rasim
Özdenören’i klasik İslamcılıktan ayrıştıran nedenler,
ileriki zamanlarda yükselen İslamcılığın da karak-
teristik özelliklerini ortaya koyacaktır. Türkiye’deki
İslamcılık hareketleri kendini sağ, milliyetçi ve
muhafazakâr kodlar ile temellendirir ve bu kanal-
lar vasıtası ile kendine yol açarken, Özdenören ve
kuşağı, kendilerini bile isteye, özellikle bu kodlar-
dan ve kanallardan uzak tutmuşlardır. Bu başlan-
gıç, Türkiye’deki İslamcılığı artık herhangi bir diğer
ideolojiye bağımlı kalmaktan kurtarmıştır. Bütün
bu gelişimlerde Özdenören’in katkısı çok büyüktür.
Hiçbir ideolojik zemine yaslanmayan Özdenören ve
kuşağı, bağımsız İslamcılık hareketlerine de öncü-
lük etmiş olurlar. Esasen ilk başlarda küçümsenen
bu hareket, daha sonra kökleri bugünün iktidarına
kadar uzanan çok etkin siyasal ve entelektüel bir ha-
reket doğurabilmiştir.
İstikamet:
Devirlere, dönemlere, iktidarlara göre
değişmez. Hep aynı yol üzre yürür; İslam istika-
metinde. Referanslarını oradan alır. Yaşadığımız