Gençlik ve Spor Bakanlığı Yayınları - page 124

122
Zarifoğlu, müslümanın yaşantısının özenilir ve öz-
lenir yaşantı olduğunu belirleyebilmek için çoğun-
lukla anılara yönelir, toplumun
bilinçaltını dile ge-
tirir. Erdem Bayazıt’taysa bilinçaltı yok gibidir, geç-
mişe değil, geleceğe yöneliktir ve bu görünümüyle
köktenci (radikal) bir nitelik taşır. Onun geçmişe
yönelişi bile bir hesaplaşma biçiminde ortaya çıkar,
yitirilmiş geçmiş için hesap sorar: “Biz vardık, şimdi
o biz nerede.”
50
Sezai Karakoç
Sezai Karakoç Ankara’ya çok sık gelirdi.
O gelişler-
den birini daha anlatmak isterim: Mevlâna ile Şems
arasındaki ilişkiye benzer bir ilişki vardı, Rasim
Özdenören ile Sezai Karakoç arasında... Rasim
Özdenören daha önceden Sezai Karakoç’a ‘Ağabey
size bir mektup yazıyorum, henüz bitiremedim, bi-
tince göndereceğim.’ demiş. Dayanamamış, bir sa-
bah kalkmış gelmiş Sezai Karakoç, kapıyı çalmış,
‘Ver o mektubu!’ demiş. Rasim, mutfakta kahvaltı
hazırlamakla meşgulken o da odaya girmiş mektup-
la birlikte odadan çıktığında ‘Yedi kere okudum bu
mektubu, daha da okurum!’ demiş. Şunu söylemek
istiyorum: Sezai Karakoç’un Rasim’e yazdığı mek-
tuplar eğer yayımlanırsa ileride Türk edebiyatına
çok büyük açılımlar getirecek metinlerdir. Ama bu
mektupları gelip Rasim’den almıştır. Rasim’in yaz-
dıkları zaten kendisindedir. Dolayısıyla bütün o
mektuplar Sezai Karakoç’tadır.
50 Rasim Özdenören,
Erdem Bayazıt ve Edebiyat Çevresi
,
Erdem Bayazıt İçin
Hece Taşları
, Hece, S. 142, Ekim2008. / SıddıkAkbayır,
RasimÖzdenören’le
Söyleşi
, 7 Şubat 2009 Ankara.
1...,114,115,116,117,118,119,120,121,122,123 125,126,127,128,129,130,131,132,133,134,...164
Powered by FlippingBook