 
          58
        
        
          Sıtkı Yıldız & Erdem Yöntem
        
        
          tıkları araştırmada, öğrencilerin Erasmus programını sadece eğitim-öğretim faaliyetleri
        
        
          olarak görmediklerini bunun yanısıra sosyo-kulturel faaliyetlerin yer aldığı kapsamlı bir
        
        
          program olarak gördüklerini belirtmiştir. Çalışmada, öğrencilerin Erasmus programı ile ilgili
        
        
          memnuniyet düzeylerinin de yüksek olduğu ifade edilmektedir.
        
        
          Ersoy ve Gunel (2011), Erasmus programın öğrencilere çok kulturlu bir bakış açısı ka-
        
        
          zandırdığını, farklı kulturleri tanıma imkânı verdiğini ve kültürel farklılıklara değer veren,
        
        
          daha açık fikirli bireyler olarak kendilerini hissettiklerini ifade etmiştir. Yağcı ve arkadaşları
        
        
          (2007), Erasmus programdan faydalanan öğrencilerin yeni kulturlere ve kulturlerarası fark-
        
        
          lılıklara daha az ön yargı ile baktıklarını ifade etmiştir ve öğrencilerin programla ilgili genel
        
        
          anlamda memnuniyetlerini belirtmiştir.   Erişti (2015), çok kültürlü ortamda eğitim öğretim
        
        
          gören öğrencilerin yeni karşılaştıkları kulture ilişkin çok yönlu ve seçici bir algı ile bakış
        
        
          açısı geliştirmelerine olanak sağladığı ifade etmiştir.
        
        
          Benzer araştırma sonuçlarının da desteklediği şekilde, araştırmaya katılan öğrenciler Av-
        
        
          rupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları, Erasmus+ Programı’nın kültürel etkileşim yet-
        
        
          kinliğinin kazanılmasında önemli bir  rol üstlendiğini ifade etmektedir. Bu sebeple, kültürel
        
        
          etikileşim konusunun daha etkili ele alınabilmesi için yükseköğretim kurumlarının ulus-
        
        
          lararasılaşması bağlamında öğrencilere kazandırılacak yeterlilikler öncelikle listelenebilir.
        
        
          Listeleme işlemi yapılırken hangi ülkeler ile işbirliği halinde çalışmalar devam ediyor ise ve
        
        
          Erasmus+ Değişim Programı yürütülüyorsa o ülkenin gereklilikleri ve öncelikleri belirlen-
        
        
          melidir. Bu belirlemeler yapılırken her bir ülkenin kendi özelinde farklı kültürel farklılıklara
        
        
          sahip olacağı unutulmamalıdır.
        
        
          Kültürel etkileşimi sağlama yolunda yükseköğretim kurumlarınca belirlenecek öncelikler
        
        
          paket programlar halinde lisans, yüksek lisans veya doktora aşamasındaki öğrencilerin
        
        
          müfredatına yerleştirilebilir ve Erasmus+ Programı’ndan faydalanan ve faydalanmayan
        
        
          tüm öğrencilere böylece kültürel farklılık konusunda bilgilendirme yapılabilir. Sağlık, Sos-
        
        
          yal ve Fen Bilimleri müfredatına dâhil edilecek kültürel etkileşim modelleri oluşturulabilir.
        
        
          Böylelikle yükseköğretim kurumlarında eğitim gören ve farklı kültürlere sahip öğrenciler
        
        
          uyum içerisinde eğitim-öğretim faaliyetlerine devam edebilirler.
        
        
          Loewen (2015), kültürel etkileşimi sağlama konusunda eğitim-öğretim faaliyetleri aşısın-
        
        
          dan bir bilinmezlik söz konusu değildir. Belirli yöntem ve teknikler kullanılarak kültürel
        
        
          etkileşim konusunun teorik olarak da öğrencilere aktarılması mümkündür. Kültürel etkile-
        
        
          şim becerilerinin sağlanması için öngörülen etkinlikler titizlikle analiz edilerek seçilmeli ve
        
        
          uygulanmalıdır. Söz konusu etkinlikler sınıf içinde gerçek zamanlı olarak anlatılacağı ve
        
        
          etkinliklerle uygulanacağı için kültürlerarası etkileşim öğrenme aktivitelerinin değerlendiril-
        
        
          mesi de konunun aktarılması kadar önemlidir (Loewen, 2015:4-19).