GENÇLİK ARAŞTIRMALARI DERGİSİ
55
Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programlarından Yararlanan Kırıkkale Üniversitesi Öğrencilerinin Kültürel Etkileşim Bağlamındaki Düşünceleri
Bulgular
Araştırmanın güvenilirliği Cronbach Alpha değeri 0,83 olarak tespit edilmiştir. Cinsiyet
değişkeni ile öğrencilerin çeşitli konulardaki tutumları içeren 15 maddeye ilişkin yapılan t
testi sonuçlarına göre “Erasmus+ Programı öğrenciler arası grup çalışmasının artmasını
sağlar” (P=0,004) ve “Erasmus+ Programı eleştirel düşünme becerilerine katkı sağlar”
(P=0,016) yargıları ile katılımcıların cinsiyetleri arasında anlamlı farklılıklar bulunmuştur.
Diğer 13 yargı içeren madde ile katılımcıların cinsiyetleri arasında anlamlı farklılıklar tespit
edilememiştir.
Cinsiyet ve gidilen ülkede yaşanan uyum problemlerindeki çapraz ilişkiye bakıldığında
erkeklerin %36’sı, kadınların ise %25’i herhangi bir uyum problemi yaşamadığını ifade
etmiştir. Katılımcıların yaş dağılımı 20-29 arasında olup, yaş ortalaması 22,52’dir. Yaşlar
arasındaki standart sapma ise 1,84’tür. Katılımcıların gittikleri ülkede yaşadıkları uyum
problemlerine bakıldığında aşağıdaki tabloda görülebileceği üzere en fazla sorunu sırasıy-
la dil, kültür, dersler, iklim ve din konularında yaşadıkları görülmektedir.
Tablo:1. Yaşadığınız Uyum Problemleri Nelerdir?
Dil
Din
Kültür
34,54
21,81
9,09
7,27
5,45
21,81
Dersler
Hiçbiri
İklim
Araştırmaya katılan Sağlık ve Sosyal Bilimler Fakülteleri’nde okuyan öğrenciler arasında
“Erasmus+ Programı ön yargılarımın yıkılmasını sağladı” (P=0,028), “Erasmus+ Progra-
mı Avrupa’nın zayıf ve güçlü yönlerini yaşayarak öğrenme ve gözlemleme fırsatı sağlar”
(P=0,01) ve “Erasmus+ Programına katılmak özgüvenimi artırdı” (P=0,044) yargılarını için
anlamlı fark bulunmuştur (P < 0,05).