56
Sıtkı Yıldız & Erdem Yöntem
Tablo 2. Eramus+ Programına İlişkin Tutumlar
Eramus+ Programına İlişkin Tutumlar
Ortalama
Erasmus+ Programı farklı kültürleri anlamak için önemli bir fırsattır
4,93
Erasmus+ Programı farklı kültürler öğrenmemi sağladı
4,90
Erasmus+ Programı öğrenciler arası iletişimi güçlendirmektedir
4,88
Erasmus+ Programı yabancılarla iletişim kurmamı kolaylaştırdı
4,86
Erasmus+ Programı Avrupa’nın zayıf ve güçlü yönlerini yaşayarak öğrenme ve
gözlemleme fırsatı sağlar
4,86
Erasmus+ Programı özgüvenimi artırdı
4,81
Erasmus+ Programına katılmak özgüvenimi artırdı
4,81
Erasmus+ Programı öğrenciler arası saygı ve hoş görüyü artırmada önemli bir
role sahiptir
4,79
Erasmus+ Programı eleştirel düşünme becerilerine katkı sağlar
4,79
Erasmus+ Programı öğrenciler arasında empati olanağını geliştirir
4,67
Erasmus+ Programı öğrenciler arası grup çalışmasının artmasını sağlar
4,62
Erasmus+ Programı ön yargılarımın yıkılmasını sağladı
4,57
Erasmus+ Programı akademik başarıyı artırmaktadır
4,57
Erasmus+ Programının ırkçılık ve cinsiyet ayrımcılığının son bulmasına katkısı
olduğunu düşünüyorum
4,55
Erasmus+ Programı farklı kültürden öğrencilerin olduğu sınıflarda öğrenme
sürecimi olumlu yönde etkiledi
4,38
Araştırmaya katılan öğrencilerin Erasmus+ Programına ilişkin tutumları incelendiğinde
herhangi bir negatif durum olmadığı gözlemlenmektedir. Tüm katılımcıların Erasmus+
Programına ilişkin olumlu geri bildirimde bulunduğu söylenebilir.
Orta Avrupa (Almanya, Avusturya, Çek Cumhuriyeti, Slovenya) ve Batı Avrupa (İngiltere,
Fransa, Hollanda) ülkelerine giden öğrenciler arasında “Erasmus+ Programı farklı kültür-
den öğrencilerin olduğu sınıflarda öğrenme sürecimi olumlu yönde etkiledi” (P=0,030) ve
“Erasmus+ Programına katılmak özgüvenimi artırdı” (P=0,047) maddeleri arasında anlamlı
farklılık bulunmuştur (P < 0,05).