67
The Thoughts of Kirikkale University Students in The Context of Cultural Interaction Under The European Union Education and Youth Programs
JOURNAL OF YOUTH RESEARCHES
• Erişti, S . (2015). Culture Perception of Art and Design Students Come in Turkey through International
Erasmus Program. Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 4 (2), 82-83.
• Emert, H., & Pearson, D. (2007). Expanding the Vision of International Education: Collaboration, Assess-
ment, and Intercultural Development. New Directions for Community Colleges 138: 67–75
• Ersoy, A. (2013). Türk öğretmen adaylarının kültürlerarası deneyimlerinde karşılaştıkları sorunlar: Erasmus
değişim programı örneği. Eğitim ve Bilim, 38(168).
• Ersoy, A. & Gunel, E. (2011). Erasmus Aracılığıyla Kulturlerarası Deneyim: Öğretmen Adaylarının Bireysel
ve Mesleki Gelişimleri, Eurasian Journal of Educational Researches (EJER, Eğitim Araştırmaları), 42.
• Habermas, J. (2002). Küreselleşme ve Milli Devletin Akıbeti: Siyasi Denemeler. (Çev: Medeni Beyaztaş).
İstanbul: Bakış Yayınevi.
• Hammer, M. R., & Bennett, M. J., & Wiseman, R. (2003). Measuring Intercultural Sensitivity: The Intercul-
tural Development Inventory. International Journal of Intercultural Relations, 27(4), 421–443.
• Holmes, P. & O’Neill, G. (2012). Developing and Evaluating Intercultural Competence: Ethnographies of
Intercultural Encounters. International Journal of Intercultural Relations 36: 707–718.
• Karasar, N. (2009). Bilimsel Arastırma Yontemi. Ankara: Nobel Yayıncılık.
• Kerr, C. (1990). The Internationalization of Learning and the Nationalization of the Purposes of Higher
Education, European Journal of Education, 25(1), 5-22.
• Kılınç, Z. A. (2016). Değişen Türkiye ve Toplumsal Düzen. PESA Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi,
1(2). Sayfa 95
• Kırıkkale Üniversitesi, Dış İlişkiler ve AB Koordinasyon Birimi, (2016).
.
html (Erişim: 20.12.2016).
• Loewen, N. (2015). Whose Place is This Anyway? Reflecting upon Hospitality and Higher Education.
Teaching Theology & Religion 19.1, 4-19
• Özdem, G. (2013). Yükseköğretim kurumlarında ERASMUS programının değerlendirilmesi (Giresun
Üniversitesi örneği). Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 19(1), 61-98.
• Önder-Kasapoğlu, R., & Balcı, A. (2010). Erasmus Öğrenci Öğrenim Hareketliliği Programının 2007 Yılında
Programdan Yararlanan Turk Öğrenciler Üzerindeki Etkileri. Ankara Avrupa Çalışmaları Dergisi, 9(2), 93-
116.
• Ünal, M., & Özdemir, M. Ç. (2013). Avrupa Birliği Öğrenci Öğrenim Hareketliliği Programının Bazı
Değişkenler Açısından Değerlendirilmesi. Uşak Üniversitesi, Sosyal Bilimler Dergisi, 6/2,153-182
• Şişman, M. (2006). Eğitim bilimine giriş. Ankara: Pegem Akademi.
• Tatlıdil, E. & Günder, E. (2013). Küreselleşen Değerlerin Eğitim Kurumları Üzerine Etkisi. Değerler Eğitimi
Dergisi, 11 (26): 259-277.
• Teichler, U. (2012). International Student Mobility and the Bologna Process, Research in Comparative and
International Education, Volume 7 Number 1.
• Ulusal Ajans, (2016).
(Erişim: 17.11.2016).