GENÇLİK ARAŞTIRMALARI DERGİSİ
59
Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programlarından Yararlanan Kırıkkale Üniversitesi Öğrencilerinin Kültürel Etkileşim Bağlamındaki Düşünceleri
Aksoy (2016), Avrupa Komisyonu Eğitim ve Kultur Genel Direktörluğu’nun hazırladığı Kul-
turlerarası Öğrenme Eğitim Kılavuzu’nun (2000), kültürlerarası etkileşim anlamında önem-
li konulara yer verilmektedir. Kulturlerarası iletişim dersi için öğrencilere eğitsel oyunlar,
munazara etkinlikleri, benzeşim (simulasyon) oyunları, rol oyunları gibi yaratıcı teknikler
yolu ile kulturlerarası duyarlılığın artırılması önemini belirtmiştir. Şişman (2006), okullardaki
müfredatın farklı kulturlere karşı duyarlılığı artıracak şekilde dizayn edilmesinin önemli ol-
duğunu belirtmiştir. Tatlıdil ve Günder (2013), derslerde farklı kültürel aktiviteler sunulduğu
takdirde öğrencilerin birbirinden farklı kültürlerin varlığını kabul etmeyi öğrenebileceklerini
ve çok kültürlü bir yaşamda hakkında bilgi sahibi olabileceklerini ifade etmiştir.
Yapılan araştırma ve diğer çalışmalara göre, kültürel etkileşim konusunda farkındalığa
sahip Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları, Erasmus+ Programından faydalanan
öğrencilerin güncel olaylar, girişimler ve küresel iletişim yöntemleri hakkında bilgi sahibi
olduğu, eleştirel düşünme becerisi ile yerel ve uluslararası konularda yetkinliklere sahip
olduğu söylenebilir. Programdan faydalanan öğrencilerin diğer kültürleri öğrenirken kendi
kültürünün de detaylarını öğrenir. Öğrenciler bu becerleri iletişim ve iş becerilerinde kul-
lanması beklenmektedir.
Yükseköğretim kurumlarında kültürel etkileşim bağlamında bilgi, beceri ve yetkinliklerin
öğrencilere kazandırılması, öğrencilerin mezuniyetleri ile birlikte uluslararası firmalarda
daha kolay iş imkanı bulmasını sağlayabilir. Kültürel etkileşim konusunda yetkinliklere sa-
hip olan öğrencilerin yerel ancak uluslararası öncelikleri olan küçük kurum ve kuruluşlarda
istihdam konusunda da diğer öğrencilere kıyasla daha öncelikli olabileceği de düşünüle-
bilir.