16
Aylin Görgün Baran & M.Tuğba Erdem
H
a10
: Bilgisayar kullanım yetenekleri internet kullanım sıklığına göre anlamlıdır.
H
a11
: İnternet okuryazarlığı cepten internet kullanımına göre anlamlıdır.
H
a12
: Bilgisayar kullanım yetenekleri cepten internet kullanımına göre anlamlıdır.
Elektronik güvenlik yaklaşımlarına dair hipotezler:
H
b1
:E-güvenlik yaklaşımları yaş gruplarına göre anlamlıdır.
H
b2
: E-güvenlik yaklaşımları cinsiyet durumuna göre anlamlıdır.
H
b3
: E-güvenlik yaklaşımları eğitim durumuna göre anlamlıdır.
H
b4
: E-güvenlik yaklaşımları internet kullanım sıklığına göre anlamlıdır.
H
b5
: E-güvenlik yaklaşımları bilgisayar kullanım sıklığına göre anlamlıdır.
H
b6
: E-güvenlik yaklaşımları cepten internet kullanımına göre anlamlıdır.
H
b7
: E-güvenlik yaklaşımları internette kişisel bilgi paylaşımına göre anlamlıdır.
H
b8
: E-güvenlik yaklaşımları internette adres bilgileri paylaşımına göre anlamlıdır.
H
b9
: E-güvenlik yaklaşımları internette ödeme bilgileri paylaşımına göre anlamlıdır.
H
b10
: E-güvenlik yaklaşımları bulut depo kullanımına göre anlamlıdır.
Hipotezlerin analizine ilişkin bilgiler bulgular kısmında detaylı olarak verilmektedir.
Araştırmanın Bulguları
Bu kapsamda araştırmamızın bulguları kısmında, öncelikle çalışmanın örneklem grubu-
nun sosyo-demografik özellikleri,
gençlerin internet ve bilgisayar kullanma sıklıkları ve
hipotezlerin analizi başlıkları altında verilmektedir.
Gençlerin Sosyo-Demografik Özellikleri
Bu çalışmanın örneklemi 16-25 yaş aralığındaki toplam 3.718 genci kapsamaktadır. Bu
örneklemin yarısı kadın (%50,83) katılımcılardan oluşmaktadır. Gençlerin yüzde 45,7’si
16-19 yaş grubundayken, yüzde 54,3’ü 20-25 yaş aralığındadır. Bu anlamda yaş grupları-
na göre dengeli bir dağılım olduğu görülebilir. Örnekleme dair dikkat çekici bir özellik ise
gençlerin %6,45’inin bir okul diplomasına sahip olmamasıdır. Dahası ilkokul ve ortaokul
mezunlarının da oranın oldukça yüksek olduğu görülmektedir (%53,52). İlköğretim me-
zunlarının yanında lise ve dengi seviyede öğrenim gören gençlerin oranı %34,4 olurken,
yalnızca çok düşük oranda bir kesim lisans ve/veya lisansüstü eğitim almıştır (%5,62).
Gençlerin %69’u işgücüne dahil değildir. Bunun %58’i eğitimine devam ettiği içindir. Ge-
riye kalan %30 ise çoğu ücretli olmak üzere (%84,4) bir işte çalışmaktadır. Tablo.2’de
yüzdeler detaylı bir şekilde verilmiştir.