 
          153
        
        
          dıklarında. Var olanın dışarı sızması gibidir dinî ak-
        
        
          tarımlar. Gerçi, Müslüman bir şairin yazdıklarının
        
        
          bir kısmını “dinî aktarım” şeklinde ifade etmek de
        
        
          çok doğru bir yaklaşım değildir. Kendini Müslüman
        
        
          olarak tanımlayan bir şairin bütün yazdıkları bu ta-
        
        
          nımı doğrulayacak cihettedir şüphesiz. İnanan insan
        
        
          için evrende ne var ne yok hepsi İslamidir ve dinîdir.
        
        
          
            BAHÇELİ EV HAYALİ
          
        
        
          Bir insanın dünyası ile rüyası, rüyası ile hayalleri ya
        
        
          da hayalleri ile dünyası birbirini tamamlıyor ya da
        
        
          örtüşüyorsa o insanın iç mutabakatı oluşmuş, ken-
        
        
          dine karşı samimiyeti başarıyla test edilmiş demek-
        
        
          tir. Mehmet Akif İnan, modern kent hayatının insanı
        
        
          tabiatından uzaklaştıran beton ve plastik yapısına
        
        
          karşı yazdığı şiirle mukavemet eden bir şair. Anlamı
        
        
          ezen makinelerin bahçeli bir eve dönüşmesini ister
        
        
          yürekten. Bahçe, ebedî hayatın dünyadaki simgesi,
        
        
          yeryüzüne vuran gölgesidir. Ev ile birlikte bahçenin
        
        
          yer alması mutluluğun tamamlanması demektir.
        
        
          Ev sükûnet, bahçe nefes alış, tabiatla kucaklaşma ve
        
        
          insanın doğasıyla buluşması, fıtrata ve hilkate yak-