109
biz o yıllarda Ankara’daki, İstanbul’daki dergileri
izliyorduk. Bizim izlediğimiz dergiler
Varlık, Yenilik,
Yeni Ufuklar, Seçilmiş Hikayeler
-bilahare
Dost
-
Türk
Sanatı
gibi dergilerin tümü
İkinci Yeni
diye anılan şi-
ire tepki gösteriyor ve alay ediyorlardı. İtiraf etmeli
ki, biz henüz
İkinci Yeni
’nin ne olduğunu bilmeksizin,
bu dergilerde söylenenlerin etkisiyle
İkinci Yeni
’ye
karşı olmuştuk.
İkinci Yeni
ürünlerinin yayınlandığı
Pazar Postası
dergisini ise o sıralar hiç görmemiştik.
Bu dergi Maraş’a gelmezdi. Nasıl olduğunu şimdi
bilemiyorum, bu dergi ile ilk irtibatı ben kurdum
ve derginin Maraş’a getirtilmesini sağladım. 1958
yılı başlarındaydı. Biz sözle
İkinci Yeni
’ye tepki gös-
termiştik ama, bizim ürünlerimiz de dış görüntüler
itibarıyla İkinci Yenicilerinkine benziyordu. Fakat
bugünden geriye bakarak şunu söylemek mümkün:
İkinci Yeni
’nin kesin kaynaklarının ne olduğunu hâlâ
bilemem. Fakat bizim kaynaklarımızın onlarınkin-
den farklı olduğunu biliyorum.
Yıllar sonra, kendilerine 60 kuşağı adı verilen
bir şair kümesi -Egemen Berköz, Refik Durbaş,
Süreyya Berfe- Cahit’le beni aralarına davet ede-
rek ortaklaşa bir dergi çıkartmamızı önerdiler.
Reddettik. Onların ortaklaşa hareket edelim derken
ileri sürdükleri gerekçe, bizim hepimizin 60 kuşağı
olması iddiasına dayanıyordu. Aynı dönemde ya-
şıyor olmak, ortak görüşleri paylaşmadıkça bence
aynı kuşaktan sayılmayı gerektirmezdi. Onlara ate-
ist olduklarını, bizimse mümin olduğumuzu, dola-
yısıyla hangi ortak paydada birleşeceğimizi sordum.
Eser Gürson, yıllar sonra bizim iddiamıza hak ver-
diğini Akif İnan’a itiraf etmiş.