68
disine yani insafına, izanına ve imanına bırakıyor.
Mücadelenin sadece görünen boyutu değil, görün-
meyen fizik ötesi bir başka boyutu daha vardır. Fizik
ötesi mücadeleye yaşayanlar inanç, sabır ve teslimi-
yetle destek verebilirler ancak. Bir şeylerin hesabı-
nın öbür dünyaya kalmadan bu dünyada görüleceği
inancı metafizik desteğe yardımcı olmaktır. Şair şiir-
lerinde yer yer mücadelenin bu cephesini dile getirir:
“Hangi yöne baksam şafak görürüm/ Toprağın altından
yürür ordular.”
18
Umut ve inanmışlık en büyük zafer
çağrısıdır. Umudun ve inanmışlığın olmadığı yerde
tükenmişlik ve geri çekiliş vardır. Akif İnan’ın şiiri-
nin açılımı sayılabilecek ömr-ü hayatı umut ve inan-
mışlık üzere zaferi hep bir türkü gibi çağırmak üzere
geçmiştir. Soy ismi ile müsemma olduğu şekliyle o
hakikaten bir ‘inanç’ adamıdır.
Yedi Güzel Adam
’dan
biri olan dostu Erdem Bayazıt’ın kendini özetlediği
“sabır, savaş, zafer/ adım müslüman” tanımlaması-
na kendi hayatıyla eşlik eder. Umutla yoğurduğu
mücadelesinde zafere ulaşmak için rüyalar görür,
hayaller kurar:
“Zaferler özleyen düşünü süsler/ göğ-
sünde çağlayan bir bedir nehri”.
Hayal ve rüya deyip
geçmemek lazım. İnsanı gerçeğe hazırlayan rüyalar
ve hayallerdir. İkisi de muharrik, ikisi de silkeleyici,
sarsıcı ve dönüştürücüdür. Akif İnan’ın mücadelesi-
nin en büyük dinamikleridir aynı zamanda.
Rüya görmesini, hayal kurmasını bilmeyenler daha
güzel bir
dünyanın tasavvurundan yoksundur-
lar. Bütün ceberrut sistemler, despot yapılar, hayal
kurup rüya görenlerin sahnelerini yıkmak isterler.
18
M. Akif İnan; a.g.y. s.50.