Gençlik ve Spor Bakanlığı Yayınları - page 78

76
ve müzmin bir tutum. Bu kompleksin aşılması da
Akif İnan’lı eğitim sendikasının ilkeleri arasında:
“Edebiyat dersi kitaplarına yalnız batı edebiyatı değil,
dünya edebiyatının diğer örnekleri de eklenmelidir. (Arap
Fars Uzakdoğu...)”
Müfredat programlarının lüzum-
suz bilgilerden arındırılması da Eğitim-Bir sendika-
sının yaratıcı hoşnutsuzluğa dayalı bir izleğe sahip
olduğunun göstergesidir. Öyle görünüyor ki Akif
İnan’ın sağlamasını medeniyet değerleriyle yaptığı
bu ilkelerin birçoğu günümüze kadar gelen süreçte
pratiğe geçme imkânı bulmuştur. Bu imkânı bula-
mayanlar da müsait bir zemini yakaladığında ger-
çekleşecek niyet ve hedefe sahip görülüyor. ‘Hizmet
Sendikacılığı’ kavramı Akif İnan ile yalnızca litera-
tür olmakla kalmayıp kendisine değişik alanlarda
yaşam alanı bulabilmiştir.
25 Temmuz 2005 tarihli Millî Gazete’de Akif İnan’la
yapılan bir söyleşide İnan’ın verdiği cevaplardan ba-
zısı önerdiği tekliflerin zaman zaman uygulandığını
ve başarılı olunduğunu kimi zaman ise uygulandığı
hâlde başarıya ulaşamadığını
gösteriyor:
“Biz öğ-
rencilerimizin her kademede öğretmenlerini seçmelerini
istiyoruz. Biz öğretmenlerimizin ve öğretim üyelerimi-
zin idarecilerini seçmelerini istiyoruz. Yani yönetime ka-
tılmalarını istiyoruz. Biz terfi ve taltiflerin ehliyete göre
yapılmasını istiyoruz. Belirli süreyi dolduran her eğitim-
cinin aynı derecede terfi etmesini adil bir düzen olarak
görmüyoruz. Çalışana, kabiliyeti olana daha hızlı yük-
selme ve maddi tatmini sağlama imkânları getirilmelidir.
Eğitimcilerimizin meslek bakımından eğitilmelerine, ge-
liştirilmelerine yönelik değişik tekliflerimiz vardır. Bütün
1...,68,69,70,71,72,73,74,75,76,77 79,80,81,82,83,84,85,86,87,88,...172
Powered by FlippingBook