75
naf birlikteliklerinin ruhunu esas almıştır. Ahilik ve
lonca teşkilatları sıradan bir esnaf ocağı olarak ge-
lişmemiş, bilakis esnafın halkla alışverişinde ahlak,
hak ve adalet kavramlarını merkeze yerleştirmiştir.
Bu espri ve mantalite içerisinde Akif İnan 1992 yılın-
da Eğitim-Bir ve 1995’te Yusuf Beyazıt, Metin Selçuk,
Nurettin Sezen, Ali Parıldar, Yunus Solmaz, Ahmet
Temizkök, Necdet Pakdil, Nazire Keten... gibi kuru-
cu arkadaşlarıyla Memur-Sen Konfederasyon’unun
genel başkanlığını yürütmüştür. Mevcut sorunları
da dikkate alarak Akif İnan’ın eğitim-öğretime dair
belirlediği bazı temel ilkeler vardı. Bu ilkeler genel-
de dil üzerine yoğunlaşmış olup aynı zamanda kül-
tür ve medeniyet benliğimize yeniden kavuşmamı-
za katkı mahiyetindedir. Bu ilkelerden birincisi, or-
taöğretimde yer alan yabancı dil derslerinin mevcut
öğretim şeklinin değiştirilmesidir. Yabancı dil öğre-
niminin bir türlü hakkıyla gerçekleştirilememesi gü-
nümüzün de en başat eğitim-öğretim sorunlarından
birisidir. En donanımlı okullarda bile bunun başa-
rılamaması öğretim teknik ve yöntemlerini gözden
geçirmeyi zorunlu kılmaktadır. Bu konuda hâlâ is-
tenilen ölçüde mesafe alınmış değildir. “Öğrencinin
istediği dili seçebilmesi” de bir başka ilke. Burada
da dili öğrenme isteği ile o dili başarmanın birbirine
bağlı olduğu gerçeği göz önünde bulundurulmuş.
Diğer yönden, Anadolu liseleri ve benzeri okullar-
da matematik, fizik gibi derslerde yabancı dil ile
eğitimin kaldırılması da hedef ilkeler arasında yer
almakta. Edebiyat müfredatında yoğunluklu olarak
Batı Edebiyatı’nın yer alması Doğu Edebiyatı’nın
gençlerin dikkat ve ilgisinden uzak tutulması eski