Gençlik ve Spor Bakanlığı Yayınları - page 118

116
için götürmüştü. Doğrusu iyi de etmişti, çünkü Akif bey-
le sıcağı sıcağına konuşma ve tanışma vesilesi oldu benim
için. Sonraki karşılaşmalarda hep
samimi ve candan bir
şair olarak, bir büyüğümüz olarak hep saygı gördü.
Son yıllarında çok az şiir yazdı. Sanıyorum o sen-
dikal faaliyetlerden fırsat bulup şiir yazamıyordu.
Şiirleri ve yazdıkları ve diğer kitapları ve de yayın-
lanmamış, kitaplaşmamış yazıları mütevazı bir ses-
sizlik içinde bekliyorlar şimdi. Yazmak lazım olacak
bir gün elbet
, Akif İnan şiiri nedir?.. Nereden başlar ve
nereye doğru gider?..”
Nurettin Durman’ın da anlattığı gibi Akif İnan,
Mavera
dergisinde daha bir görünür olmuştu.
Mavera
’nın metafizik ruhunu peşinde gölge gibi ta-
şıyordu. Özellikle
Mavera
dergisinin kapanmasıyla
birlikte son yıllarda çok az şiir yazdığı doğrudur.
Nurettin Durman’ın dediği gibi bunun sebeplerin-
den biri sendikal çalışmalarının yoğunluğu olabilir,
ama başka bir sebebi de
Mavera
kapandıktan sonra
aynı sıcaklıkta bir dergi görememesi, edebiyat mah-
fillerinin kendi içlerine kapaklanıp etraflarındaki
kimseyi görmek istemeyişleri de bir sebep sayılabi-
lir.
SEZAİ KARAKOÇ VE AKİF İNAN
Rasim Özdenören kendisiyle yapılan bir söyleşiye
verdiği cevapta
Diriliş Dergisi’yle, özelde ise Sezai
Karakoç’la tanışmamız bizim İslamı tanımamızın yolu-
nu açtı. Diriliş, dergi olarak kendisinin selefi olan Büyük
Doğu’nun yöntemlerini uyguladı büyük ölçüde”
diye-
rek
Mavera
dergisinin edebî kaynağına işaret eder.
1...,108,109,110,111,112,113,114,115,116,117 119,120,121,122,123,124,125,126,127,128,...172
Powered by FlippingBook