120
la çok yoğun, bir anıya konu olacak denli bir araya
getirmemiştir. Teşkilatçı yapısı ve
Mavera
dergisi-
nin en çok terleyen adamı olmasına rağmen fazla
konuşmamasından olsa gerektir, vaka cihetinden
fazla bir hatıraya rastlayamıyoruz. Akif İnan’ın
hoşsohbet yapısı ve muhabbet ehli olmasına karşın,
Zarifoğlu’nda konuşmaktan ziyade koşuşturmak bir
dile dönüşmüştür. Akif İnan yine de onu en iyi ve en
derinlemesine anlayanlardandır. Zira Zarifoğlu’nun
hareket ve beden dili son derece okunaklıdır. Hiçbir
yere saklanmayı aklından geçirmeyecek denli
açık,
doğal ve şeffaftır. Yeni imajlar ve yeni anlamların
şairidir Zarifoğlu. Zamanın
Yeni Devir
gazetesinde
yazdığı bir yazıda Zarifoğlu’nu şu cümlelerle özetli-
yor Akif İnan:
“Kelimelere, değişik yükler taşıyan; yeni,
çarpıcı ve mutlaka beğenilen anlamlar bindiren usta ya-
zıcımız. Sürekli olarak kalbinde, ince fikirler çiftleşen, el
değmemiş imajlar kuzulayan bir şair-yazarımız.”
İslam
dergisi Temmuz 1992 sayısında Akif İnan’la
bir mülakat yapıyor. Sorulardan bir tanesi de çeşitli
kelimelerin Akif İnan’ın dünyasında çağrıştırdıkla-
rı. Bu sözcükler içerisinde “Cahit Zarifoğlu” da var.
Akif İnan bir kelime olarak Cahit Zarifoğlu hakkında
şunları söylüyor:
“Üstad, Cahit’e ‘Artist’ derdi. Sanatçı
anlamında. İtiraf edeyim ki bizim kuşağın içinde en şair
olanıdır. Rahmetli Cahit, yalnızca şiirle yetinmedi. Fikrî
alanda, roman, hikâye, çocuk edebiyatında ölümsüz eser-
ler verdi. Kısa yaşamına çok soylu bir muhteva giydirdi.
Ölümsüz eserler yazdı. Bizim grubumuzun ön lokomotif-
lerinden biriydi.”
Akif İnan, Zarifoğlu’nun uzun süre müstear adlar-