17
doktora yapan; Mavera’da kürsü açan; öğrencilerini
mezun etmeyen bir isim…
8
Yazılarına pusula konulduğunda hep kıbleyi göste-
ren bir cümle mühendisi…
9
Gazetelerdeki köşesini dergi gibi kullanan, piyasa
gündemine takılmayan, kendi güncelini
-insanlığın
güncelini-
gündemleştiren bir isim…
10
***
Rasim Özdenören’in Türk düşüncesindeki yeri ol-
dukça nettir; kendisinin de yazılarında ve konuşma-
larında sıkça ifade ettiği gibi hem düşünsel olarak
hem de sanat
anlayışı olarak Mehmet Akif, Necip
Fazıl, Sezai Karakoç ve Nuri Pakdil’in taşıyıcısı ol-
duğu bir damara bağlıdır. Bir grup arkadaşıyla
birlikte çıkardıkları
Mavera
dergisi de kurdukları
Akabe Yayınları da bu damarı derinleştirmiş ve ede-
bî eser olarak oldukça önemli yeni ürünler ortaya
koymuşlardır.
Öykücü olarak Rasim Özdenören söz konusu ol-
duğunda önemi daha da belirginleşmektedir. Zira,
Türkiye’deki İslami sanat damarı, ona gelinceye ka-
dar modern anlamaz, öyküye pek ilgi göstermez.
Daha önce Necip Fazıl da Sezai Karakoç da öyküler
yazmışlardır, ancak bu çalışmaları ‘üstad’ olmanın
gereği olarak düşünmek pek de yanıltıcı değildir.
8 Arif Ay;
Bir Portre
, Yedi İklim, S. 107-108, Şubat-Mart 1999.
[Düzenlenmiştir.]
9 Arif Ay; a.g.y. [Düzenlenmiştir.]
10 Arif Ay; a.g.y. [Düzenlenmiştir.]