Gençlik ve Spor Bakanlığı Yayınları - page 22

20
Emre Erdoğan
mezunları arasında -0.18’e, lise mezunlarında -0.07’ye yükselirken, üniversite mezunların-
da 0.15’ yükselmektedir, bu fark istatistiksel olarak anlamlıdır (F=10.5, p.<0.001).
Gençlerin çalışma durumları Davranış boyutundaki ortalamaları etkilemektedir. Öğrenciler
arasında 0.06 olan ortalama, ev gençlerinde 0.03’e düşmektedir (F=5.82, p.<0.01).
Yukarıdaki grafiğin en çarpıcı bulgusu, hane zenginliğiyle katılım arasındaki ilişkidir. Daha
yüksek maddi olanaklara sahip gençlerin daha fazla katılım göstermesi beklenmekteydi.
En yüksek %20’lik dilimde yer alan gençlerin ortalamasının 0.1 olması bu beklentiyi doğ-
rulamaktadır. Ancak aynı grafik, en düşük %20’lik dilimde yer alan gençlerin de bu boyut-
ta aktif katılım gösterdiklerini sergilemektedir (0.15). Kategoriler arası farklar istatistiksel
anlamlılık taşısa da (F=5.72, p.<0.001), ilişkinin doğrusal olmadığı açıktır.
Şekil 3. İnternet’te Siyasal Katılımın Algı Boyutu ve Bağımsız Değişkenler
(Ortalamalar)
Cinsiyet
Erkek
Kadın
Yaş
Grubu
18-21
22-25
26-29
En Son Bitirilen
Okul
İlköğretim
Altı
İlköğretim
Lise
Üniversite
Çalışma
Durumu
Öğrenci
Çalışan
Ev Genci
Hanenin
Zenginliği
En Yüksek
Yüksek
Orta
Düşük
En Düşük
-0,55 -0,45 -0,35 -0,25 -0,15 -0,05 0,05 0,15 0,25
0,02
0,08
0,12
0,05
0,05
0,00
0,08
0,15
0,13
0,06
-0,51
-0,06
-0,04
-0,05
-0,09
-0,17
-0,17
-0,17
İnternet’te siyasal katılımın ikinci boyutu olan Algı Boyutu ve demografik/sosyoekonomik
değişkenler arasındaki ilişkileri incelediğimizde de anlamlı bazı farklılıklar gözlemlemekte-
yiz. Davranış boyutunda olduğu gibi Algı boyutunda da bir cinsiyet farkı bulunmaktadır,
1...,12,13,14,15,16,17,18,19,20,21 23,24,25,26,27,28,29,30,31,32,...208
Powered by FlippingBook