GENÇLİK ARAŞTIRMALARI DERGİSİ
123
Özel Yetenekli Öğrencilerin Yeni Medya Kullanımları ve Akademik Başarılarına Etkisi
Bilim ve Sanat Merkezi dışında da özel yetenekli öğrencilerin gittikleri örgün eğitim ku-
rumlarındaki ödev ve projeler ile ilgili zamanı iyi değerlendirebilmek adına yeni medyanın
kendileri için oldukça avantaj sağladığı görülmektedir. Öğrenciler, yeni medyayı bilinçli
kullanımlarından dolayı her tür bilgiyi rahatlıkla ve kısa sürede elde etmenin avantajlarını
yaşamaktadır. Fakat çok az da olsa yeni medyada zaman geçirdiklerinde eğlence içerikli
kullanımlarından dolayı zamanı istenilen düzeyde verimli bir şekilde kullanamadıkları da
görülmektedir. Ancak bunun farkında olmaları eksiklerini hemen düzeltmeleri bakımından
önemlidir.
Bu çalışma özel yetenekli öğrencilerin hangi yeni medya araçlarını, hangi amaçla kullan-
dıklarını ve yeni medyanın akademik başarılarına olan etkilerini ortaya koymuştur. Etki
alanı oldukça geniş olan yeni medyanın özel eğitim alanında ne kadar önemli bir potan-
siyele sahip olduğu saptanmıştır. Yapılan araştırmalar neticesinde doğru yönlendirmeler
ile öğrencilerin akademik yaşantılarında yeni medyayı çok daha etkili ve bilinçli bir şekilde
kullanabileceklerinin mümkün olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bu bağlamda, öğrencilerin
eğitim aldıkları kurumlarda bilinçli yeni medya kullanıcısı olmalarını sağlamak adına medya
okuryazarlığı ön plana çıkmaktadır. Özel yetenekli öğrencilerin yeni medya kullanımına
yönelik atılacak önemli adımlar arasında Bilim ve Sanat Merkezleri’nde yeni medya okur-
yazarlığı dersinin başlatılması olabilir. Böylelikle özel yetenekli öğrencilerin zaten var olan
yeni medyayı etkin kullanım potansiyellerinin daha üst seviyelere taşınmasının önü açılmış
olacaktır.
Bu çalışma göstermiştir ki, bilim, teknoloji ve sanat alanları başta olmak üzere birçok ko-
nuda yüksek potansiyele sahip özel yetenekli öğrencilerin, gelişimlerine ve yaratıcılıklarına
katkı sunacak ve ilerisi için ışık tutacak araştırmaların sayısının artması gerekmektedir.
Özellikle iletişim ve eğitim alanında yapılacak disiplinler arası daha fazla çalışmaya ihtiyaç
vardır.
Bu özel bireylerin her yönüyle araştırılması, karşılaştıkları sorunların tespiti ve gelişimlerine
katkı sunacak sonuçların elde edilmesi Türkiye’nin birçok alanda gelişimine katkısı sun-
ması açısından büyük önem arz etmektedir.