122
Mehmet Güzel & Naif Kara
şeyleri rahatlıkla bulabiliyorum, aynı zamanda merak ettiğim, araştırmam gereken konuları
da bulabiliyorum.” diyen Görüşmeci 5, yeni medyanın öğrenme sürecini hızlandırdığını dü-
şünmektedir. Görüşmeci 7 de, Youtube’da izlediği ders videolarıyla sınıfta öğrendiklerini
tekrar etme ve pekiştirme fırsatı bulduğunu ifade etmektedir.
İnternet ve yeni medyanın proje ve ödev hazırlık sürecinde yararlı olduğunu kaydetmekle
birlikte çoğu kez zaman kaybına da yol açtığını belirten, dolayısıyla da özellikle sosyal
ağlara mesafeli yaklaşan Görüşmeci 3 dışındaki görüşmeciler genel olarak yeni medyanın
bilgiye kolay ve hızlı erişme, performans gelişimi sağlama, öğrenme sürecini hızlandırma,
öğrenmeyi pekiştirme ve sınıf dışında öğrenme imkanı sağlama şeklindeki katkılarının al-
tını çizmektedir.
Sonuç ve Öneriler
Özel yetenekli öğrencilerin yeni medya kullanımlarının ve bunun öğrenme sürecine etkisi-
nin incelendiği bu çalışmada, özel yetenekli öğrencilerin yeni medyayı akademik başarıları
açısından verimli bir şekilde kullandıkları sonucuna ulaşılmıştır. Öğrencilerden yeni medya
araçlarını hangi amaçlar doğrultusunda kullandıkları, kullanım süreleri ve ortamları; ders,
ödev ve proje konuları ile ilgili faydalanma biçimleri ile yeni medyanın akademik başarıla-
rına olan katkısına dair dikkat çekici sonuçlar elde edilmiştir.
İlk olarak, çalışma kapsamında görüşülen İzmit BİLSEM öğrencilerinin tamamının yeni
medya ortam ve araçlarının yoğun kullanıcısı oldukları söylenebilir. Görüşmecilerin bilgi-
sayar, tablet ve akıllı telefonlar aracılığıyla sosyal paylaşım ağlarına ve video paylaşım site-
lerine erişim sağladıkları, Whatsapp’ı yoğun kullandıkları ve dijital oyunlara ilgi duydukları
sonucuna ulaşılmıştır.
Çalışmada en dikkat çekici sonuçlardan biri de özel yetenekli öğrencilerin yeni medya or-
tam ve araçlarına karşı pragmatik bir bakış açısına sahip olmalarıdır. İnternet ve yeni med-
yayı özellikle proje, ödev ve araştırma amaçlı kullanan öğrenciler için Youtube ders vide-
olarının ve Google arama motorunun ve Wikipedia’nın temel başvuru kaynakları arasında
yer alması, öğrencilerin sıradan kullanıcılar ve akranlarına göre yeni medya kullanımında
fark yaratabilecek potansiyel taşıdıklarını göstermektedir. Beklenildiği gibi bu farkın ortaya
çıkmasında öğrencilerin BİLSEM’de proje grubu öğrencisi olmalarının etkisi büyüktür.
Özel yetenekli öğrencilerin yeni medya kullanımı akademik başarılarına etkisi açısından
değerlendirildiğinde, genel olarak yeni medyanın bilgiye kolay ve hızlı erişme, performans
gelişimi sağlama, öğrenme sürecini hızlandırma, öğrenmeyi pekiştirme ve sınıf dışında öğ-
renme imkanı sağlama şeklindeki katkısına dair sonuçların ortaya çıkması, yeni medyanın
özel yetenekliler için öncelikle bir öğrenme ortamını ifade ettiği ve öğrenim hayatlarında
merkezi ve etkin bir rol taşıdığı yönündedir.