GENÇLİK ARAŞTIRMALARI DERGİSİ
115
Özel Yetenekli Öğrencilerin Yeni
Medya Kullanımları ve Akademik
Başarılarına Etkisi
Copyright © 2017
T.C. Gençlik ve Spor Bakanlığı
/
Gençlik Araştırmaları Dergisi • Temmuz 2017 • 5(12) • 115-123
ISSN 2147-8473
Başvuru
| 05 Haziran 2017
Kabul
| 24 Haziran 2017
Öz
Bu çalışma, zekâ seviyeleri yüksek olan özel yetenekli öğrencilerin yeni medya kullanımlarını ve bu-
nun akademik başarılarına etkisini ortaya koymayı amaçlamaktadır. Özel yetenekli öğrencilerin, kendi
okullarındaki örgün eğitimin yanı sıra öğrenim gördükleri yaş ve sınıf düzeylerine göre; destek eğitimi,
bireysel yetenekleri fark ettirici program, özel yetenekleri geliştirme programı ve proje eğitiminin mul-
tidisipliner yaklaşımla sürdürüldüğü Bilim ve Sanat Merkezleri’nde (BİLSEM), yeni medya kullanımı
giderek önem kazanmakta ve yaygınlaşmaktadır. Yeni medyanın sağladığı olanakların, özel eğitim sü-
reçlerine etkisi, özellikle de öğrencilerin başarısındaki rolü bu araştırmanın temel çerçevesini oluştur-
maktadır. İzmit BİLSEM’de eğitim alan özel yetenekli öğrencilerin, yeni medya araçlarını kullanımları
ve bunun akademik başarılarına etkisinin nitel araştırma yaklaşımı ekseninde sorgulandığı çalışmada,
yaşları 15-18 yaş arası olan toplam 28 proje grubu öğrencisinden gönüllü olarak 10 öğrenci ile yarı
yapılandırılmış görüşme gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın sonucunda özel yetenekli öğrencilerin yeni
medya ortam ve araçlarını eğitim öğretim süreçlerinin bir parçası olarak gördükleri, akranlarına naza-
ran daha pragmatik bir bakış açısıyla ve verimli bir şekilde kullandıkları sonucuna ulaşılmıştır.
Anahtar Kelimeler:
Yeni Medya, Sosyal Medya, Özel Yetenekli Öğrenci, Akademik Başarı, Zekâ
* Yrd. Doç. Dr., Sakarya Üniversitesi İletişim Fakültesi Gazetecilik Bölümü, Sakarya,
** Doktora Öğrencisi., Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İletişim Bilimleri, Sakarya,
Naif Kara
**
Mehmet Güzel
*
TARAMA / DERLEME