51
Doğru
Büyük Doğu
’ya... Necip Fazıl’la tanışır ve der-
gide bir süre çalışır.
SBF imtihanlarını 13. olarak kazanır. Hiçbir meslek
düşüncesi olmadığı gibi şair, yazar olmak gibi bir
hedefi de yoktur. Kararını verir: ‘Sınıf geçecek ka-
dar ders çalışmak, tüm ağırlığı sosyolojiye vermek.’
Sosyoloji hocası aslında Marksist bir iktisatçı olan
Sadun Aren’dir. Sınıfta bir tartışma olduğunda da
mutlaka der ki:
“Bir de Karakoç’un fikrini alalım.”
Aslında planında hiç olmayan bir okuldur SBF. Dü-
şünür ve izahını yapar:
“İnsanoğlunun planladığı ile
kaderin planladığı hayat, ne kadar da farklı; insan, bir
amaç çiziyor kendisine ve kestirmeden ona ulaşmak isti-
yor. Oysa yol çok uzun, dolambaçlı, pürüzlü ve dikenlerle
dolu.”
ON ALTI:
Sınıf arkadaşı Cemal Süreya’dır. Yani, Ce-
malettin Süreyya Teber. İlk sınıfta tanışırlar, ikinci
sınıfta yakınlaşırlar ve üç yıl boyunca sıra arkadaşı
olurlar. Cemal Süreya, birçok konuyu konuşabildiği,
zeki ve yetenekli bir arkadaştır onun için. Ortaklık-
larından biri de, ikisinin de şiirle ilgileniyor olmala-
rıdır.
Şiirleri, mizaçları çok farklı da olsa arkadaşlığı sür-
dürürler. Cemal Süreya’nın şiirleri bir tema ya da
imaj etrafında dönerken, onunkiler kesik kesik, bir
ruh ifşası şeklindedir.
O, hep içe dönüktür; Cemal Süreya ise beğendiği bir
dizeyi,