59
kaç gün sonra geri gelir. Çünkü, o öfke esnasında
adresi eksik yazmıştır.
Cemal Süreya, bir yazısında yeni bir şiirin, bir akı-
mın doğ- duğundan söz eder. Ve buna
Balkon
şiirini
örnek gösterir. Muzaffer İlhan Erdost, o şiire daha
büyük bir anlam yükler. İkinci Yeni’yi başlatan sem-
bol şiir olur
Balkon
. Ancak, Erdost’un yorumundaki
‘anlamsız’ ve ‘rastlantısal’ gibi adlandırmalara Kara-
koç’la birlikte Attilâ İlhan da karşı çıkar:
“Balkon şiiri
ne anlamsız, ne de rastlantısaldır.”
Edip Cansever’in
Yerçekimli Karanfil
adlı kitabı
yaymlanır. Kitap üzerine
Pazar Postası
’na bir yazı
yazar:
‘Bir Materyalist
Şiir’
başlığına karşılık bir suç-
lama yazısı değildir. Her şeyden önce şairi değil,
şiiri inceler. Kelimenin etimolojik anlamı itibariyle
bu şiirin materyalist olduğunu iddia eder. Yazı ya-
yımlanır yayımlanmaz, adeta yaylım ateşine tutulur.
Görevde olduğu Arapkir’den cevap yetiştirmeye
çalışır. Bir müddet sonra tartışmanın seviyesi artık
iyice düştüğü sırada, toplu bir cevap yayımlayarak
tartışmadan çekilir. Muzaffer İlhan Erdost’un dergi-
sinden uzaklaştırılır ve tartışma biter. Erdost’un ça-
balarıyla çıkan edebiyat bölümü yayımlanmaz olur.
Derginin asıl satışını sağlayan bu bölüm olmayınca,
kısa zamanda satışlar düşer.
Pazar Postası
satılmaz
ve kapanır.
İstanbul’u doğduğu şehir gibi özler. Anadolu’dan
sıkılmıştır.
YİRMİ İKİ:
1958 yazında babası İstanbul’daki evi
boşal- tır, çocuklarını da yanına alarak Ergani’ye