46
Üç yıl boyunca okul döneminde Maraş’ta, yaz tatil-
lerinde Ergani’dedir.
Okuma yelpazesi sürekli genişlemektedir. Mesela
Attar’ın
Pendnâme
sini okur. Son sayfasına kitaptan
etkilenişini, ‘geleceğin şairi’ olarak not eder:
“Bu kitap cennete girmek için anahtar veriyor
Güzel ahlak, iyi huy, terbiye, hem ar veriyor. Bize insan
olmanın pendini Attar veriyor.”
Mesnevi şerhi ve Farsça öğreten bir kitap bulur.
Mesnevi’yi iyice anlayarak okumaya başlar.
Dergiler de vardır okuma listesi içinde:
Hakka Doğru,
Tanrı Kulu. Orhondan Sesler, Altınışık, Kızılelma...
Okulda günlerce, Namık Kemal üzerine verdiği
konferans ve hürriyet kasidesini ezberden okuyuşu
konuşulur.
ON İKİ:
Bir cumartesi günü, gördüğü afiş sayesinde
Büyük Doğu
ile tanışır.
Okul yöneticileri, öğretmenleri takip etseler de, oku-
mamaya zorlasalar da notlarını kırsalar da tehdit et-
seler de o, artık
Büyük Doğu
’nun sadece bir okuru
değil, aynı zamanda bir mensubudur.
Mezun olduğu gün, müdür yanına çağırır: “
Sen va-
tan hainisin.”
der. “
Zaten seni geç anladım.”
Canı sıkılır bu söze, ancak bu sözü üstadın öğrencisi
gibi cevaplandırır:
“Eğer geç anlasaydınız beis yoktu; ancak hiç anlamadığı-
nız anlaşılıyor.”