Gençlik ve Spor Bakanlığı Yayınları - page 87

85
kalıplarına bağlı kalınır. Bu senaryoların, 1990’lı yıl-
larda çekilen dinî filmleri hatırlatan kurgusu vardır.
Görüntünün olanaklarından öte, sözün gücüne yas-
lanan bu senaryolar, tiyatroya daha yakındır. ‘Soğuk
Savaş’ döneminin klasik izlerini taşıyan bu senar-
yoları filme almayı,
-Yücel
Çakmaklı, Mesut Uçakan,
İsmail Güneş dâhil
- sağcı yönetmenlerden kimse
düşünmez. Tiyatro eserlerinden bazıları filme alınır:
‘Bir Adam Yaratmak’
(Yönetmen: Yücel Çakmaklı) ve
‘Reis Bey’
(Yönetmen: Mesut Uçakan)
Turgut Demirağ’ın
“Yangın Var”
filminin senaryosu
-
jenerikte adı belirtilmese de-
Necip Fazıl’a aittir. Geç
çocukluk ve delikanlılık döneminin, padişahlık İs-
tanbul’u Necip Fazıl’ın bakışıyla verilir. Necip Fazıl
profilinin bazı gizli yanları, bu filmin diyalogların-
dan anlaşılır.
80
Necip Fazıl’ın, özellikle ‘Bir Adam Yaratmak’ oyunu,
geniş bir ilgi uyandırır.
Toplam 14 oyunu vardır.
‘Necip Fazıl’ın tiyatrolarından söz eden kaynaklar-
da, şairin yazdığı tiyatro eserinin sayısı konusunda
farklı bilgiler vardır. Kaynakların hemen hepsinde
bu sayı 14 olarak verilir. Hatta, kimi kaynaklarda
şairin
‘Senaryo Romanlarım’
adını taşıyan eseri de
tiyatrolarına dâhil edilir. Pek çok kaynakta Necip
Fazıl’ın yarım kalan iki tiyatro eserinden (
Sır, Ku-
mandan
) söz edilmez. Bir de şairin son olarak kome-
di tarzında yazdığı
‘Püf Noktası’
adlı tiyatro eserinin
adı da hiçbir kaynakta yer almaz. ‘Püf Noktası’nın
yazılış tarihi de tespit edilemez. Yayımlandığı seri-
80 Kâmil Eşfak Berki;
Türk Hikâyesinde Necip Fazıl Kısakürek’in Yeri
,
Yedi İklim, S182, Mayıs 2005.
1...,77,78,79,80,81,82,83,84,85,86 88,89,90,91,92,93,94,95,96,97,...164
Powered by FlippingBook