77
***
Aldırma/ böyle gelmiş/ bu dünya/ böyle gider
3 4 3 4
Metinde durakların fonetik ve ton kıymetlerinden
yararlanılmıştır. Böylelikle şair, biçim ve kalıbın sa-
natçıyı zorlayıcı, sınırlandırıcı etkilerinden sıyrıla-
rak özgür bir söylemi seçmiştir.
V.
Uyaklanış biçimi:
Mesnevi
VI.
Uyak ve Redif
(ak
ar ya -
S
akarya ) (
ba
samak -
su-
samak)
(fi
kir
kir -
ka
inat inat) (ne
gövdesi
ne -
i
çin per
çin ) (
b
u-
rul-
ur -
v
urul-
ur)
(
yük
bü
yük -
Sak
arya
kan
arya)
(
ha
mal - mal ) (aş
tan-
arkad
aş
tan)
(
ân - an ) (
gezi-
y
ordu-
Ordu )
(T
una -
yurd
una)
tunç uyak ( zengin uyak)
tunç uyak ( zengin uyak)
tunç uyak ( zengin uyak)
tunç uyak ( zengin uyak)
Tam uyak zengin uyak tam uyak / redif
tunç uyak ( zengin uyak) zengin uyak
tunç uyak ( zengin uyak) tam uyak/ redif
cinaslı uyak
tunç uyak ( zengin uyak) zengin uyak