3
Yenilikçi, İşbirliği ve İletişim
cevap bulunur. Yenilikçilik, ucu açık öğrenme aktiviteleri, tartışmalar ve görevlerle
teşvik edilebilecek bir düşünce sürecidir. Burada
Ekip Çalışmaları
devreye giriyor. Bu
kitaptaki her bir görev, eğlenirken bir yandan da zihni açma ve problemleri birden
fazla yolla çözme fırsatı sağlamaktadır.
Çocuklar ve gençler arasında yenilikçiliği geliştirmek, her ebeveyn, öğretmen ve
grup lideri için bir öncelik olmalıdır. Gençlere farklı olanakları değerlendirme fırsatı
sunar ve fikirlerini yargılama, alay veya karşılaştırma olmaksızın özgürce ifade ede-
bilmelerine izin verirsek onlar yenilikçi bireylere dönüşebilirler. Yenilikçi düşünce,
dünya üzerindeki herkes için teşvik edilebilecek bir beceridir. Böyle de olması gere-
kir. Yenilikçi beyinler eşsiz fikirlerini özgürce ifade edebilmekte, problemleri çöze-
bilmekte ve bilgili bir şekilde hareket edebilmektedirler. Bunların herbiri de toplum
için eşsiz bir değerdir.
İşbirliği
Okulda karnelerimizde yazan “Başkalarıyla iyi geçinme” kısmını hatırlıyor musu-
nuz? Yaşıtlarımızla iyi geçinmek önemli bir olaydı. Yetişkinler olarak artık böyle be-
yanlara ihtiyaç duymuyoruz ancak başkalarıyla olan etkileşimimiz bizlere genelde
bizi bile aşan bir itibar kazandırmaktadır.
“Başkalarıyla iyi geçinmenin” yetişkin versiyonu bir arkadaşımızdan ya da mes-
lektaşımızdan aldığımız referans şeklinde kendini gösterir. Geçinilmesi kolay, güve-
nilir ve başkalarının fikirlerine karşı düşünceli insanlar karşılarındaki insanın saygı-
sını kazanacaktır.
Gençlere grup halinde birlikte çalışmayı öğretmek onların ekip çalışması an-
layışını güçlendirecek, ait olma ve güven duygusu yaratacak ve yenilikçi problem
çözümünü teşvik edecektir. Birlikte belli bir amaç doğrultusunda çalıştıklarında öğ-
rencilere bir grup olarak öğrenme fırsatı doğmaktadır. Ekip halinde çalışarak her bir
katılımcının güçlü ve zayıf yanları olduğunu öğreneceklerdir. Kendilerininkinin yanı
sıra her bir bireyin zayıf yönlerini ve yeteneklerini tanımak, katılımcıları, birbirine
güvenmeye teşvik etmektedir.
Ekibiniz ne şekilde oluşmuş olursa olsun gruplar içindeki çekişmeyi önlemek
aktivitelerin temel noktasıdır. Yenilikçilik, işbirliği ve iletişim olmadan problemler
olduklarından daha büyük görünebilirler. Görüş ayrılıklar mutlaka olacaktır, ancak
ekip arkadaşları ekip çalışmalarının iletişim yönünü kullanarak fikirlerini sakin ve
saygılı bir biçimde paylaşmayı öğrenecek ve önlerindeki problemi çözmeye odakla-
nacaklardır.
Elbette bunu başarmak her zaman göründüğü kadar kolay olmayabilir. Aynı
ekipten iki kişi eğer kendi çözümlerinin tek doğru çözüm olduğunu düşünüyorlarsa
karşı karşıya gelebilirler. Katılımcılar ekip çalışmalarını düzenli olarak uygulayarak
her görev için pek çok farklı çözüm olduğunu görmeyi öğreneceklerdir. Bu noktada
problemler farklı şekillerde çözülebileceği için doğru cevap diye bir şey kalmayacaktır.