vii
Giriş
G
ençlerle çalışmak hayattaki en verimli deneyimlerden biri olabiliyor.
Ama aynı zamanda bir kedi sürüsüne bakmaktan farksız. Tam bütün
hepsinin dikkatini çektiğinizi düşünüyorsunuz ki bir bakıyorsunuz ara-
larından biri bir kelebeğin peşinden koşup gitmiş.
Gençlik organizasyonlarında grup liderliği yapan biri olarak bir yandan bir grup
gencin aynı doğrultuda hareket etmelerini sağlamaya çalışırken bir yandan da her
birinin kişisel ihtiyaçlarına saygı göstermeye çalışmanın güçlüğünü pek çok kez ya-
şadım. Ödün vermenin huysuzluk yapan bir genci nasıl gözyaşlarına boğduğunu
izledim. Ve aynı zamanda birazcık yönlendirme, destek ve yenilikçi problem çözümü
konusunda bilgilendirmeyle gençlerin ortak bir hedefe doğru bir grup olarak çalış-
mayı nasıl öğrenebildiklerini de gördüm.
Grup lideri olarak kendimi sürekli yeni malzeme arayışında buluyordum. Hafıza-
mı yapılabilecek etkinlikler için şöyle bir yoklayarak kamp ateşleri, bayrak yarışları,
kimin en yüksek kuleyi veya en uzun köprüyü inşa edeceğine dair yarışlar, en yeni-
likçi kulübe tasarımı yarışmaları ve diğer gençlik programlarında kendi katılımım
sırasında hoşuma giden aktiviteleri buldum ve gençliğimde favorim olan bu aktivi-
teleri ekiplerimle paylaştım. Ama o eski aktiviteler her ne kadar iyi idare etse de daha
fazlasına ihtiyacım vardı.
Bu eğlenceli gençlik aktiviteleri yakın zamanda öğrendiklerimle birlikte beni bu
fikirleri genişletmeye ve gençleri güldürecek, eğlendirecek ve aynı zamanda ekip ça-
lışmasının faydalarını öğretecek, uygulaması kolay bir aktiviteler kaynağı geliştirme-
ye itti.
Ekip çalışmaları kitabı, ebeveynlere ve öğretmenlere, yenilikçi problem çözümü
kavramını gençlerle paylaşmaları için kolay bir yol sunmaktadır. Bu basit, uygu-
lamalı aktivitelerle gençler inşa yöntemleriyle deneyler yapabilir, günlük eşyaların
yeni kullanımlarını keşfedebilir, yeni karakterler deneyebilir ve bir problemi ekip
olarak çözme yolunda ilerlerken alışılmadık fikirlerini ifade etmeyi öğrenebilir. Gru-
bunuz marşmelov, pipet ve kâğıttan köprü yapma veya kürdan, kuru üzüm, karton
ve balonlardan mümkün olduğunca yüksek bir kule yapma gibi projelerde birlikte
çalışmayı öğrenecektir.
“Elbette”, diye düşüneceksiniz. “Benim grubum tabii ki bunu yapabilir”. Peki
bunu sadece beş dakikada yapabilirler mi? Hem de yapıları ağırlığı kaldıracak şekil-