Gençlik ve Spor Bakanlığı Yayınları - page 21

10
Toplan
• Kendi çözümünün en iyisi olduğu konusunda ısrarcı olmak
• Sorun karşısında diğer katılımcıları suçlamak
Her ekip üyesi nihai sonuca ulaşmak için değerli katkılar sağlamaktadır. Eğer bir
katılımcı problem çözme sürecinden dışlanırsa ekip bir üyesinden mahrum kalır.
Lider olarak görevden sonra ekibe ekip çalışmasının
bütün
ekibi kapsadığını uygun
bir dille anlatabilirsiniz. Ekip arkadaşlarına herkesin katılımını sağlamak için neler
yapabileceklerini ve utangaç ekip üyelerine grubun çözümüne katkı vermelerine ne-
yin yardımcı olabileceğini sorun.
Ekip Liderinin Rolü
Görevlerde üstleneceğiniz rol rehber rolü olacaktır. Etkinliği anladığınızdan, malze-
meleri bir araya getirdiğinizden, ideal bir çalışma alanı sunduğunuzdan ve görevleri
ekibe açıkladığınızdan emin olun. Hiçbir şekilde ekibin çözüm sürecine karışma-
malısınız. Öneriler sunmak, fikir beyan etmek ve ekibi sonuca doğru yönlendirmek
gençlerin görevi kendi başlarına çözme becerisinin önüne geçecektir. Eğer grubunuz
her bir görev tamamlanınca bir şeyler öğrenecekse bu öğrenecekleri şey kendi keşif-
leri sonucu olmalıdır.
Öğretmenler ve ekip liderleri için ekip çalışmalarını uygulamanın en önemli ta-
rafı katılımcıların problemleri kendilerince, yetişkinlerden gelecek eleştiri veya öne-
riler olmadan çözmelerine imkân vermeleridir. İlk başta böyle yapmak, bir adım
geriye çıkıp grubun hata yapmasına ve bu hatalardan öğrenmesine izin vermek pek
çok yetişkin için alışılmadık bir deneyim olacaktır. Gençlerin yetişkinlere göre basit
olan bir konsepti anlamak için çabalamalarını izlemek zor bir iştir, ancak görev sıra-
sında önerilerde bulunmak kesinlikle yasaktır.
Bir şeyler ters gidebilir, illa ki gidecektir de. Ekip üyelerini panikletip çıkmaza
sokacak bir şey olursa ekip üyelerinin baştan başlamasına izin verebilirsiniz. Ancak,
zor durumlarla başa çıkmayı öğrenmeleri önemlidir, bu yüzden işler her kızışmaya
başladığında ekibinizi zor durumlardan kurtarmadığınıza da emin olun.
Ekiplerden birinin dış mekân görevini çözme çabaları sırasında rüzgâr çıktı ve
malzemeler uçuşmaya başladı. Ebeveynlerden biri katılımcılara tam da malzemeleri
içeri ve rüzgârdan uzağa taşıma çözümlerinin ortasında müdahale etmeye kalkıştı.
Rüzgârın ekibe aşılması gereken ekstra bir zorluk sunduğunu açıklayarak onu dur-
durdum. Sonuç olarak ekip rüzgârın uçurduğu malzemeleri nasıl toparlayacaklarını
buldu ve görevi zorlu koşullara rağmen tamamladı.
Ekiplerin başarılı bir şekilde çözemeyeceği görevler de olacaktır. Bu zorlu prob-
lemlerle uğraşmalarına izin verin. Neyin işe yarayıp neyin yaramadığını keşfedecek
ve hatalarından ders alacaklardır.
Görevleri açıklama:
1. Anladığınızdan emin olmak için görevi okuyun
1...,11,12,13,14,15,16,17,18,19,20 22,23,24,25,26,27,28,29,30,31,...248
Powered by FlippingBook