Gençlik ve Spor Bakanlığı Yayınları - page 22

11
Toplan
2. Gerekli malzemeleri bir araya getirin
3. Görevi talimatlar doğrultusunda hazırlayın
4. Ekibinizi toplayın
5. (Gerektiği yerde) İnşa malzemeleri listesini ve ekip talimatlarını yüksek sesle
okuyun
6. Soruları olup olmadığını öğrenin
7. İyice anlaşıldığından emin olmak için görevi ikinci kez okuyun (malzeme
listesi olmadan)
8. Kronometreyi ayarlayın ve başlama işaretini verin.
Bu Görevleri Ne Sıklıkla Yaptırmalıyım?
Ekiplerin düzenli aralıklarla yeni görevleri deneme fırsatı olmalıdır. Bir görevi ta-
mamlamak, şınav çekmeye benzer. Evet, etkinliği tamamlamışsınızdır ama yalnızca
bir kere yaparsanız gelişme fırsatı yakalayamazsınız. Ekip çalışmalarını programınıza
ne kadar sıklıkla dahil ederseniz ekibiniz de yenilikçi problem çözümünde o kadar
rahatlayacaktır. En azından, haftada bir tane görevi tamamlayın. Eğer haftada birkaç
tane ya da günde bir görev yapmayı başarabiliyorsanız daha da iyi.
Çözümler
Ekip çalışmaları çeşitli gruplarla ve çeşitli yaşlardan kişilerin katılımıyla uygulanması
kolay olsa da bu kitaptaki görevler farklı etkinlikleri içinde barındırmakta ve olduğu
için bir görev için tek bir
doğru
cevap bulunmamaktadır.
Örneğin, sekizinci bölümdeki görevlerden birinde ekibin bir süper kahraman
yaratması talimatı veriliyor. Talimatlarda süper kahramanın hangi şekilde olması ge-
rektiğiyle ilgili hiçbir bilgi yok. Bu yüzden de bazı ekipler verilen malzemelerden
minyatür bir süper kahraman yaratırken bazı ekipler de malzemeleri kostüm yarat-
mak ve ekibin bir üyesini süper kahramana dönüştürmek için kullanabilirler. İşte
aynı problem için iki farklı çözüm!
Bu görevleri ilk kez yerine getirdiğinizde notlara ve değerlendirmelere alışkın
olan öğrenciler nasıl performans sergiledikleriyle ilgili endişelerini dile getirebilirler.
Ekibin bunu en iyi şekilde değerlendirecek merci olduğunu hızla anlayacaklardır.
Her oturumdan sonra çözümlerini ve iletişimleriyle ekip çalışmalarını nasıl daha iyi
hale getireceklerini tartışmak, gençlere gelecekteki problemlerini aşmalarına dair bir
bakış açısı kazandıracaktır.
Yenilikçi problem çözümünü ve ekip çalışmasını yeni öğrenen gençler başta basit
çözümler üretecektir. Burada sunulan aktif problem çözümü etkinliklerinde çalıştık-
ça çözümleri daha cesur, fikirleri daha iddialı karakterleri ve daha başarılı işbirliğini
yansıtacaktır.
1...,12,13,14,15,16,17,18,19,20,21 23,24,25,26,27,28,29,30,31,32,...248
Powered by FlippingBook