Gençlik ve Spor Bakanlığı Yayınları - page 10

GİRİŞ
ix
Yeterli pratikle birlikte ekipleriniz bu çalışmaları yenilikçi bir şekilde icra etme
konusunda uzmanlaşacaktır. Ancak başlangıçta birlikte çalışmayı öğrenme konusun-
da birtakım sıkıntılar yaşayabilirler. Dokuzuncu bölümde sorun yaratması muhte-
mel noktalar ele alınmakta ve bunların çözümü için birtakım fikirler sunulmaktadır.
Görevler yapısal olarak farklılık gösterse de hepsinin ortak bir noktası bulunmak-
tadır: Çözümlere çabuk ulaşılmış olması. Ekip arkadaşlarının planlarını tartışmak
için yalnızca birkaç dakikası, bu planı uygulamaya koymak için de ekstra birkaç
dakikası bulunmaktadır. Bu da onlara hızlı, etkili ve çatışma yaşamaksızın iletişim
kurmayı öğretecektir. Görevlerin tamamlanmasını takiben gerçekleşen tartışmalar
ekip üyelerinin neyin işe yaradığını, neyin yaramadığını ve gelecek sefer performans-
larını nasıl geliştirebileceklerini analiz etmelerine olanak sağlamaktadır. Bu görevleri
düzenli bir şekilde icra ederek katılımcılar, bilgi ve becerilerini geliştirecek, çeşitli
problemleri nasıl çözebileceklerini öğreneceklerdir.
Bu kitaptaki her görev, verilen görevin gerçekleştirilebilmesi için katılımcıların
yenilikçi düşünmelerini, birbirleriyle işbirliği sağlamalarını ve düzgün iletişim kur-
malarını gerektirmektedir. Bu becerilere sahip gençler, yaşıtları için eşi bulunmaz bir
örnek, birlikte çalışması kolay ve olay anında izlenmesi etkileyici bireylerdir. Ekip
içinde çalışma ve alışılmışın dışında düşünme becerisi bu gençlere yalnızca ekiplerin-
de değil geleceklerinde de büyük katkı sağlayacaktır. Bu kitaptaki görevleri tamamla-
mak için birlikte çalışmak, gençlere hayatta başarılı olmaları için gerekecek pek çok
aracı edinmelerini sağlayacaktır.
1,2,3,4,5,6,7,8,9 11,12,13,14,15,16,17,18,19,20,...248
Powered by FlippingBook