GİRİŞ
viii
de? Bu kitapta bulacağınız görevler genç beyinleri belirli talimatlar ve zaman sınırla-
maları içinde yenilikçi bir çözüm bulmaya yürekten teşvik edecektir.
Ekip çalışmaları gençlere ekip çalışmasının başarı açısından ne kadar önemli ol-
duğunu birinci elden görme fırsatı sunmaktadır. Her sınıf toplantısında veya ekip
oturumunda küçük görevlerde birlikte çalışarak katılımcılar diğer insanlarla koordi-
nasyon halinde çalışmanın ne demek olduğunu anlayacaklardır.
Okul öğrencileri, lise müzik grupları, öğrenci konseyi üyeleri, okul tanıtım ko-
miteleri ve hatta kardeşler; bu gençlerin hepsi ekip çalışmalarındaki katılımları saye-
sinde önemli dersler alacaklardır. Grubunuz ister düzenlenen bir yarışmadaki uzun
vadeli bir problemi çözmeye çalışan bir ekip olsun, ister sıradan bir gençlik grubu
olsun, isterse de bir öğrenci, aile veya arkadaş grubu olsun
Ekip
Çalışmaları’ndan
faydalanmak işbirliğini teşvik edecek, aynı zamanda da yenilikçiliği fişekleyecek ve
işbirliğini güçlendirecek fikirler sağlayacaktır.
Ekip
Çalışmaları’nın ilk bölümleri ekip kurma ve grubunuzda bu aktiviteleri en
iyi nasıl uygulayabileceğinize dair kısa bir bakış sunmaktadır. Birinci bölüm işbirliği,
iletişim ve yenilikçiliğe kısa bir giriş yapmakta ve bu becerileri edinmenin gençlere
şimdi ve hayatlarının ileriki aşamalarında nasıl fayda sağlayacağını açıklamaktadır.
İkinci Bölüm öğretmenlere ve ekip liderlerine bu çalışmaları gruplarıyla en iyi nasıl
uygulayabileceklerine karar vermelerinde yardımcı olacaktır.
Ekip Çalışmalarında
kullanılan malzemelerin çoğu her evde bulunan sıradan malzemelerden oluşmak-
tadır; üçüncü bölümde son dakika etkinlikleri için el altında bulundurulabilecek
ve ileride geçici öğretmen veya eğitmenlere yardımcı olabilecek malzemelerin bir
listesini bulabilirsiniz.
Bu bilgilerle birlikte ekip çalışmalarını grubunuzda uygulamaya hazır olacaksı-
nız. Dördüncü bölüm, başlamak için güzel bir yer: Küçük görevler en az malzeme
gerektiren ve çok basit kuralları olan kolay çalışmalardan oluşmaktadır.
Bu kitaptaki diğer görevler farklı türlerde çalışmaları kapsamaktadır. Beşinci bö-
lümde grubunuz sözel görevlerle “konuşacak”. Basit ve insanı düşünmeye iten so-
rularla katılımcılar beyin fırtınası yapmayı ve normların ötesinde cevaplar vermeyi
öğrenecek. Altıncı bölümde katılımcılar çeşitli ev eşyalarını ve geri dönüştürülmüş
malzemeleri alarak belirli kriterleri karşılayacak yapılar veya modeller inşa edecek,
böylece ekibinizin inşa becerileri de test edilmiş olacaktır. Mesela bazı yapıların ağır-
lığa dayanıklı olması gerekirken diğerlerinin belirli bir alana yayılması gerekebilir.
Yedinci bölümdeki görevler güven duygusu aşılayan ve düzgün iletişim kurmayı teş-
vik eden etkinliklerle ekipleri harekete geçirecek. Katılımcılar belirli amaçlara ulaş-
mak için zor durumlarda arkadaşlarının yardımına başvurarak birlikte çalışacaklar.
Sekizinci bölümdeki görevlerin çoğu rol yapma ve oyunculuğu birleştirerek katılım-
cıların kısa bir eser ortaya koyma, bir sahne canlandırma veya farazi bir probleme
çözüm üretme gibi amaçlar için sahne dekoru ve yenilikçiliklerini kullanmalarını
kapsamaktadır.