9
Toplan
yaşamaksızın paylaşmayı öğreneceklerdir. Diğer katılımcılar herkesin katkısı olduğu-
nu zamanla göreceklerdir. Gençlerin problemleri çözmek için birlikte çalışmasının
muhteşem tarafı zamanla başarılı olmanın tek yolunun ilgi çekmek için yarışmak-
tansa birlikte hareket etmek olduğunu öğrenmeleridir.
Katılımcılardan biri saçma veya imkânsız bir fikir ortaya attığında lider olarak
durumu çözmek için yardımlarınızı sunabilirsiniz. Görev sırasında mola verin veya
görev tamamlanana kadar bekleyin, ancak ekibe o saçma öneriyi tekrar düşündürdü-
ğünüzden ve gençleri bunun da çözümün bir parçası olabileceğini düşünmeye teşvik
ettiğinizden emin olun. Fikir bir şekilde değiştirilebilir mi mesela? Fikrin bir kısmı
işe yarayabilir mi? Belki fikrin ilk hali saçmaydı ancak üzerinde düşünerek yenilikçi
bir çözüme dönüşebilir!
Grup çalışırken yorumları not almak için el altında kâğıt ve not defteri bulundurun.
Bu şekilde görev tamamlandıktan sonra ekibe geri bildirim verebilirsiniz.
Ekip İpucu
Ekip üyelerinizin onlardan bekleneni ve pozitif ortam yaratmak için gerekenleri
anlamasına yardımcı olmak için onlara bazı temel ilkeler verin. Pozitif bir ortam
oluşturmak için kendi koyduğum kurallardan bazılarını aşağıda listeledim. Bu ku-
ralların etkinlikteki tüm yetişkinler için de geçerli olduğunu belirtmekte fayda var.
Eğer yetişkinler ekiple aynı ilkeleri kabul etmeye yanaşmazsa pozitif bir ortam yarat-
mak mümkün olmaz.
Ekip Üyelerinin Yapması Gerekenler
• “Harika bir fikir!”, “Bunu nasıl gerçekleştirebiliriz?” ve “Size yardımcı ola-
yım” gibi teşvik edici cümleler kurmak
• Gruba kimseyi incitmeden pozitif olma şartını hatırlatmak
• Öne sürülen tüm fikirleri dinlemek
• En yenilikçi çözüm doğrultusunda birlikte çalışmak
Ekip Üyelerinin Yapmaması Gerekenler
• Ekip arkadaşlarıyla veya fikirleriyle dalga geçmek
• Diğer insanları veya fikirlerini dışlamak
• “Bu aptalca!” veya “Bu asla işe yaramaz” gibi peşin hükümlü cümleler kur-
mak
• Ekip arkadaşlarının elinden malzemeleri almak