125
KAMP LİDERLİĞİ
Fakat takdir edilme arzuları öylesine yüksektir ki, bunu elde etmek için bazen çok
ileriye gidecek ve gerekirse olumsuz yönde ilgi çekmeyi bile kabul edeceklerdir.
Kampta sürekli sorun yaratan kampçının ya da kampın haşarı çocuğunun hareketleri
bu şekilde izah edilebilir. Bu sayede en azından bir şekilde farklılık yaratacak ve
solda sıfır konumunda olmaktan kurtulacaktır. Ancak sorun yaratan bu tiplerde
yine de bir yetersizlik ve mutsuzluk duygusu vardır. Kamp lideri daha tatmin edici
şekilde nasıl fark yaratabileceklerini onlara öğretebilir. Bu noktada hızlı çözümler
beklemeyin ama bir yerden başlamanız gerekir.
Arzu ve İhtiyaçların Karşılanması
Herkes iyi ve kötü davranışlar sergiler. Çocuklar kötü davranışlar sergilediklerinde,
bunun sebebi genellikle temel ihtiyaçlarından birini ya da bir kısmını karşılamak
için tatmin edici ve de herkesçe kabul edilen bir yöntem bulamamalarıdır. Bu
nedenle, böyle bir sorun ortaya çıktığında, öncelikle sorunun nedenini bulun ve
ortadan kaldırın. Temel ihtiyaçlar, arzular ve istekler, insanları çeşitli davranışlara
sevk eden güçlü dürtülerdir. Çoğu kimse bu ihtiyaçlarını pozitif yollardan giderme
yolunu seçer, bazıları ise yardıma ihtiyaç duyabilir.
Herkes kendi içinde ve etrafındaki insanlarla barış ve huzur içinde yaşamak ister.
Dengeli bireyler zayıf ve güçlü yanlarını çok iyi bilirler. Hayattaki hayal kırıklıklarına
karşı kendilerini hazırlamışlardır ama aynı zamanda mizah duygularını korumasını
ve olaylara gülüp geçmesini de bilirler. İnsanları severler ve onların hatalarından
çok, iyi yanlarını vurgulamanın daha doğru olacağını öğrenmişlerdir. Arkadaş
canlısı ve dışa dönüktürler ama yapmacık davranmazlar. Neşeli ve iyimserdirler
ama sorunlarla karşılaşmaya da hazırdırlar. İşe yaramaz kaygı ve kararsızlıklarla
boşa zaman harcamak yerine, karşılaştıkları sorunları çözmek için olumlu adımlar
atarlar. Bu tür insanların belki de en çarpıcı yönü, çocukça bencillikten kendilerini
kurtarmış olmaları ve başkalarının duygularına, zamanına ve yeteneklerine saygı
duyarak hayatı daha yaşanabilir hâle getirebilmeleridir.
Temel Duygular
Bir lider olarak kampçılarla çalışmak ve onları anlamak sevgi, korku, kaygı, öfke ve
kıskançlık duyguları gibi temel ihtiyaçları anlamayı gerektirir. Sevginin çok farklı
türleri olabilir ve insanın normal gelişiminin en önemli unsurlarından birisidir.
Çocukluk döneminde kendini sevmekle başlar ve daha sonra aile sevgisi, arkadaş
sevgisi ve nihayet bir başka kişiye karşı duyulan özel bir sevgi şeklinde devam eder.
Korku, kişinin fiziksel ya da duygusal bütünlüğüne yönelik bir tehditten kaynaklanır
ve kişinin bu tehdide karşı mücadele etme ya da ondan kaçma isteğiyle sonuçlanır.
Korkular genellikle öğrenilmiş davranışlardır, çünkü çoğu bebeğin korkuları yoktur.
Bir yüzme eğitmeni yüzmek isteyen, ancak suya girmekten korkan bir kampçıyla
karşılaşabilir ya da kamp lideri, karanlıktan korkan ve uyuma saatinden sonra ışıklar
sönünce bağıran bir kampçıya tanık olabilir. Belli bir dereceye kadarki korkular
normal ve önemsiz karşılanabilir, çünkü insanların olaylara karşı tedbirli bir şekilde
yaklaşmalarını sağlar ve gereksiz riskler almalarını engeller. Ancak, çocuklar
ve yetişkinler bazen geçmişlerindeki travmatik bir olaydan ya da başkalarının
korkularına tanık olmaktan kaynaklanan mantıksız ve gereğinden fazla korkulara
sahip olabilirler. Korkular şiddet ve ürkütücü görsellere çok fazla maruz kalmaktan
da kaynaklanabilir.