Gençlik ve Spor Bakanlığı - page 127

122
KAMP LİDERLİĞİ
Yardıma ihtiyacı olan bir çocuğu fark ettiğinizde, gururunu incitmemek için ona
dolaylı yoldan ve dikkatli bir şekilde yaklaşın ve belli etmeden grubun içine çekmenin
yollarını araştırın. Bazen kamp lideri, konuya doğrudan yaklaşma gereği duyabilir
ve gruptan soyutlanmış olan kampçı ile samimi bir şekilde yüz yüze konuşma
yolunu seçebilir. Bu tarz konuşmalar özenli bir şekilde gerçekleştirilmelidir.
Amaç, kendi olumsuz davranışları yüzünden çevresindeki kişilerin onunla birlikte
zaman geçirmek istemediğini anlamasını sağlamaktır. Bazı durumlarda, özellikle
de daha büyük yaş grubu çocuklarda, meseleyi diğer kampçılarla paylaşıp
tartışmak için, problemli kampçının bulunmadığı bir zamanı seçmek daha uygun
bir hareket tarzı olabilir. Grup arkadaşları onu grubun içine çekebilmek için özel
bir çaba sarf edebilirler. Çocukların çoğu genelde iyi kalpli ve yardımseverdir ve
düşüncesiz davranışlarının bazen başkalarını nasıl olumsuz bir şekilde etkilediğini
gördüklerinde, tavır ve tutumlarını değiştirirler. Başkalarının kusurlarını hoş
görmek ve bağışlamak, kazanılması gereken önemli kişilik özellikleridir ve bilinçli
bir kamp lideri, kampçılarda bu nitelikleri geliştirmek için gerekli fırsat ve zemini
sağlamaya büyük ölçüde katkı sağlayabilir.
Ciddi boyutlardaki uyumsuzlukların ve bazı kampçıların gruba bir türlü intibak
edememesi gibi durumların derhâl kamp yöneticisine iletilmesi gerekebilir. Sorunları
tecrübesiz ve yeterli eğitime sahip olmayan kamp görevlilerinin inisiyatifine terk
etmek, durumu daha da ciddi hâle getirebilir. Bazen kampçının grubunu değiştirmek
işe yarayabilir ama bu başvurulacak en son çare olmalıdır. Sorunlardan kaçmak
yerine, çocukla el ele verip problemi onunla birlikte çözmeye çalışmak daha olumlu
sonuçlar verebilir.
Başarı İhtiyacı
Hayatta herkes bir şekilde önemsenmek, değer görmek ister. Başarılı olma ve
başkalarının güvenini kazanma ihtiyacı evrenseldir. Kampçılar fiziksel bir beceriyi
geliştirdiklerinde ya da zorlu bir görevi başarma konusunda kendilerini disiplin altına
alabildiklerinde, kendilerini tatmin olmuş hissederler. Sırt üstü yüzmeyi öğrenip
geliştirebilmek ya da tuttuğu balıkları akşam yemeği için hazırlayıp pişirebilmek
kamp ortamındaki bu tür başarılardan bazılarıdır. Liderlik rolü üstlenebilme fırsatları
da kampçıların olaylar üzerindeki kontrol ve hâkimiyetlerini geliştirmelerine imkân
sağlar. Bir komisyona başkanlık yaptıklarında, tartışmaları olumlu bir istikamete
yönlendirebildiklerinde ya da kendi bakış açılarını başkalarına izah edip, onları ikna
edebildiklerinde kişisel tatmin gerçekleşecektir. Öte yandan, grup içindeki kabadayı
tipler dengesiz güç kullanımında bulunabilir, grup üyelerini zorbalık ve tehditle
kendi kontrolleri altına almak isteyebilir, grubun zayıf halkaları üzerinde üstünlük
kurmaya çalışabilir ya da onların adına düşünüp karar verme eğiliminde olabilir.
Başarma ihtiyacı, kişinin belli bir derecede başarılı olmasına ve yaptıklarından zevk
almasına imkân sağlayan faaliyetlere katılımı ile kısmen karşılanabilir. Herhangi
bir görevi yerine getirebilmenin verdiği başarma duygusu, daha ilerideki başarıların
kapısını açabilir. Dolayısıyla, kamplarda farklı yaş gruplarının beceri düzeylerine
uygun, kapsamlı ve çeşitli kamp faaliyetlerinin sağlanması gerekir. Daha tecrübeli ve
kendisinden yaşça büyük kampçılarla rekabet etmeleri istendiğinde, genç kampçılar
hayal kırıklığı yaşayabilir ve kendilerini baskı altında hissedebilirler. Rekabeti uç
noktalara taşımak asla verimli olmaz. Bunun yerine, rekabeti ön plana çıkarmaktan
kaçınmalısınız ya da akıllı bir şekilde kontrol altında tutabilmelisiniz. Bir diğer
alternatif ise kampçıların kendi aralarında birbirleri ile rekabet etmelerine imkân
sağlayan kendi kendilerini test edebilecekleri faaliyetler planlamaktır. Örneğin,
geçmişte edinmiş olduğu herhangi bir beceriyi geliştirmek ya da yüzme veya kano
faaliyetlerinde test standartlarından geçmek kampçıların kendi kendilerini test
edebilecekleri faaliyetlerden bazılarıdır. İşin kilit noktası, her kampçının en azından
belli bir derecede başarı duygusunu tadabileceği faaliyetlerden oluşan bir program
içeriği oluşturmaktır.
1...,117,118,119,120,121,122,123,124,125,126 128,129,130,131,132,133,134,135,136,137,...374
Powered by FlippingBook