111
Necmiye Alpay, Enis Batur’un tespitlerine katılmaz.
“Batur’un yazdıkları da beni düş kırıklığına uğrattı,
çünkü ancak esasa
değgin bir çalışmanın altbölü-
mü olarak yer bulabilecek türden yargılar içeriyor.
Esasa değgin derken, İsmet Özel şiirini İsmet Özel
şiiri yapan her neyse onun adının konmasından
söz ediyorum. Batur, bunu yapmadığından, İkinci
Yeni’nin ilk dönemlerinde tüketildiğini söylediği
poetika meselesini açmaya da gönül indirmediğin-
den, Bir Yusuf Masalı üstüne söyledikleri havadan
geçiyor.”
14
Necmiye Alpay, bu coğrafyada yirminci yüzyılın
sonuncu şiir miladını İsmet Özel’in yarattığını söy-
ler. Otuz küsur yıldır, şiir yazmaya İsmet Özel’den
sonra başlayanlardan önemli bir bölümü için onun
etkisinden sıyrılmak başlıca sorun, giderek başarı
ölçütü olduğunu, hatta yazmaya daha önce başla-
yanların da tümüyle bu etkiden kurtulamadıklarını
iddia eder.
İddiasını Enis Batur üzerinden ispata çalışır: “Enis
Batur,
Virgül’de ‘İsmet Özel, her vakit yakından izlemiş
olduğum, şiirinden beslendiğimbir şair’
15
derken 1993’te
yayımlanan uzun şiiri
Of Not Being a Jew
üstüne fik-
rini soran
Nokta
dergisine şöyle der: ‘Okumadım.
Dergi okuyacak vaktim yok. Zaten İsmet Özel’in şii-
ri beni çok fazla ilgilendirmiyor.’
16
Bütün bunlardan,
İsmet Özel şiiri karşısında bir bocalama sezilir.
17
İsmet Özel’in 1960’lardaki devrimci yıllarının ar-
dından İslamcı sıfatını benimsemesi, İslamcı kesim
14 Necmiye Alpay; a.g.y.
15 Enis Batur;
Bir Yusuf Masalı
, Virgül, Şubat 2000.
16 Enis Batur;
İsmet Özel Soruşturması’na Yanıt
, Nokta , 24-30 Ocak 1993.
17 20 Necmiye Alpay; a.g.y.